sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 רנה בדש הכו באוזני הצופים . בכניסתה, ליווה אותה "מלצר / מעצב במה" . הוא עקב אחר התקדמותה במבטו כשגופו דרוך . הוא העיף את הכיסאות מדרכה של "הכפילה הצעירה", לעתים מטיל את עצמו לפניה . אחריו עלו לבמה גם "בוגר אחראי" / "אב" ו"בחור מאוהב" . הראשון התקדם בצעדים שקולים, בטוח ביעדו . השני צעד אגב תהייה, התרוצץ מצידה האחד של הבמה לצידה השני . הוא חזר על תנועה של הימתחות הגוף והתכנסות אל מרכזו . הוא נפל, איברי גופו פרצו את מסגרתם ונאספו אל מרכזה תוך קימור גוו . הוא קם בחטף ורץ . בזיכרוני נחרתה תמונה נוספת ובה "הבחור המאוהב" ו"הכפילה הצעירה" הטיחו זה את זו שוב ושוב על קיר הבמה . הם הטיחו את עצמם בלי לעצור או להפחית את עוצמת המכה, הטיחו עד שהכאב הורגש גם במקומי כצופָה באולם . בקפה מולר מוצגות מערכות יחסים בין דמויות אנושיות . באוש שילבה תלבושות ואביזרים ( פאה אדומה או משקפיים גדולים ) עם תנועה מסוגננת ומחוות גוף יומיומיות כאמצעים לעיצוב הדמויות . באמצעות מנחי גוף ויחסי גומלין תנועתיים היא ייצרה בין הדמויות שיח א-מילולי שהשתמעו ממנו תחושות של אהבה, געגוע ותסכול המלוות את האדם במהלך חייו . ממרחק השנים אני מבינה שהצפייה ביצירה הייתה צעד ראשון בהיכרותי עם מגוון יצירות בין-תחומיות המעמידות במרכזן את גוף המבצע, במקרה זה גופו של הרקדן-שחקן, ומשלבות את תנועתו, באופן אחדותי וללא היררכיה, עם מרכיבים ממקורות שונים . לצד צורות כמו המיצג ( פרפורמנס ארט ) , הווידיאו-דאנס 2 ז'אנר התיאטרון-מחול ( Tanztheater ) הוא והתיאטרון הפיזי, אחד הגילויים הפרפורמטיביים הבין-תחומיים שנחשפתי אליהם 2 . אלו הן חלק מהתופעות האסתטיות המוחשיות המשקפות את פניו של המפנה התרבותי הפוסטמודרני אשר התחולל בעשורים האחרונים של המאה ה- 20 . ראו : דוד גורביץ', פוסטמודרניזם - ספרות ותרבות בסוף המאה ה- 20 ( אור יהודה : דביר, 1997 ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help