sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

בוריס שץ פוגש את מחמוד מוח'תאר 13 באותן שנים : ליליק ואסתר ב- ,1911 יהודית וזהרה ב- 1912 . הילדים התכתבו : "שלום מבנות השפלה לבני ההרים" היה משפט הפתיחה במכתביהן של יהודית ואסתר . אוליה הייתה חברתה הטובה של סבתי, הדסה ויסוצקי . בפגישה המחודשת עם הוריי הייתה מעורבת גם עצבות מכיוון שאוליה לא הספיקה לפגוש את סבתי, שנפטרה שנה קודם להגעתה ארצה . שנים חלפו מאז המפגש בתל אביב ומראן של השתיים לא מש מזיכרוני . מאוחר יותר, במסגרת עיסוקיי בתולדות האמנות הישראלית, הפכה דמותו של בוריס שץ עבורי ממש לאובססיה . חקרתי את יצירותיו בכל הזדמנות שהייתה לי, התווכחתי עם פרסומיהם של חוקרים אחרים בכל הקשור לסגנון האמנותי שאימץ לעצמו וניסיתי להסביר מדוע בחר דווקא בו ולא באחרים . יום אחד פגשתי את ישראל גרשוֹני, מומחה להיסטוריה התרבותית של מצרים המודרנית . הוא סיפר לי על תרומתו של אמן מצרי ליצירתה של אמנות לאומית מצרית מודרנית . אני התפרצתי לדבריו וסיפרתי על חיפושים דומים שנערכו בארץ ישראל, בייחוד אלה של בוריס שץ . השיחה עם גרשוני נחרטה היטב בזיכרוני . על מגמת הלאומיות באמנות הארץ ישראלית כתבו רבים . במשך זמן רב חשבתי להרחיב על תופעת הלאומיות באמנות הארץ ישראלית באמצעות תיעוד אקדמי של קשריה וזיקתה האפשרית לתנועות ולזרמים אמנותיים-אינטלקטואליים במזרח התיכון של אותם ימים, וכך להוסיף על דמותו של שץ כאחד המשפיעים על התופעה . אלא שמעולם לא הגעתי לכך . פעילותו של שץ הייתה עבורי משהו שמעבר לנושא אקדמי יבש בתולדות האמנות המקומית . האובססיה כלפיו לא הרפתה ממני . ככל שעברו להן השנים התגברה אצלי האמונה שהביוגרפיות המעטות שנכתבו עליו מציגות אותו אומנם בצורה אובייקטיבית, עד כמה שניתן, אך ללא פירוט . שץ, בעבורי, הוא דמות טרגית . אדם שבע אכזבות, כפי שהוא מתאר זאת בעצמו בכתביו . תרומתם החשובה, הראשונית

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help