sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

פתח דבר | 11 של הגיהינום, משום שהם בחרו לבגוד ביוליוס קיסר ידידם, ולא ברומא 4 ארצם . " על רקע גישתו המחמירה של דנטה, בולטת התייחסותו החומלת של 5 כמענה לקריאתו שייקספיר לרוצחיו של קיסר במחזהו "יוליוס קיסר" . הנדהמת, "הגם אתה, ברוטוס ? " ניתנת לקושרים הזכות לשאת את נאומם, בניסיון להצדיק את בגידתם : "בני רומי, בני ארצי, רעַי ; שמעו ודברו בזכותי . . . האמינו לי בכבודי . . . אהבת ברוטוס את קיסר לא היתה פחותה . . . לא באשר אהבתי את קיסר פחות, כי אם באשר אהבתי את רומי יותר . . . כי כשם שהרגתי את הטוב ברעַי למען טובתה של רומי, כן שמור עמי אותו פגיון עצמו למעני, לשעה שייטב בעיני ארצי לבקש את מותי . " הקושרים נכזבו, שכן נוכחו לדעת כי נאמנות העם היתה שמורה לקיסר, "בראותם בו 6 ידיד אמיתי של העם . " כמאתיים שנה לאחר מכן, גם מיכאלאנג'לו, האמן והמדען המרכזי בתרבות הרנסנס, צידד בשלטון העם ופיסל את דמותו של ברוטוס כ"גיבור 7 הרפובליקני המופתי, התגלמות האצילות האנושית . " בגידה, אם כן, היא בעיני המתבונן . עולם של השתקפויות מתעתעות בעולם הנוצרי, יהודה איש קריות תופס את המקום הלא מכובד של הבוגד האולטימטיבי . לפי הבשורה על פי מרקוס, יהודה בא בשעת לילה למקום מנוחתו של ישו בגת שמנים, ועמו המון רב חמוש באלות ובמקלות . יהודה נישק את ישו כדי לאפשר להמון לזהות אותו ולתפוס אותו . עם הקמת המדינה פנו כמרים פרוטסטנטים לנשיא בית המשפט העליון וביקשו לחדש את משפט הסנהדרין שנערך לישו . השופט חיים כהן מונה למשימה הייחודית הזאת . הוא חקר את המקורות ובחן את העדויות על פי עקרונות המשפט היהודי והרומי שהיו נהוגים בימי בית שני . השופט הגיע למסקנה שאין מקום לקביעה שהיהודים אשמים בצליבת ישו ולמעשה זיכה את יהודה איש קריות 8 מאשמת הבגידה . הבדיקה שערך השופט כהן לא היתה ראשונה מסוגה . במהלך ההיסטוריה ניסו חוקרים רבים לנתח את המהלך של יהודה איש קריות ואת המניעים

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help