sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

יחיאל גלבוע 12 ובמתן פתרונות . היא עוסקת במהות הדברים - בהטלת ספק, בדיון ביקורתי, בהעלאת שאלות כגון למה ומדוע וכיצד זה מן האפשר, והשאלות הענייניות בכל תחום שבו היא עוסקת הן החלק החשוב . גם אם אין תשובות, השאלות מאפשרות את הדיון - העלאת היפותזות, הפרכתן והעלאת היפותזות חדשות, וחוזר חלילה, וכך הדיון מופרה והעניינים מתבהרים . מטרתו של ספר זה להרחיב את היריעה בממד הפילוסופי של הטכנולוגיה ולבחון את השפעת ההתפתחות הטכנולוגית המואצת על ההתפתחות המדעית והאינטראקציה בין המדע לטכנולוגיה . הפילוסופיה של הטכנולוגיה, המתארת ומבקרת את הטכנולוגיה, עודנה בראשית דרכה . מאמצע המאה ה‑‑ 20 התחילו פילוסופים להתעניין בה, וזאת עקב ההתפתחות הטכנולוגית המואצת, שנבעה בעיקר ממלחמות העולם והמלחמה הקרה . כיום, השפעתה של הטכנולוגיה ניכרת בכל המישורים ותקציביה גדולים לאין ערוך מתקציבי המדע . יתרה מזאת, כיום חלק גדול מהמדע הוא מדע יישומי, שנגזר הן בדרישותיו והן בתקציביו מהדרישות הטכנולוגיות והתקציבים הטכנולוגיים . במציאות עניינים זו ניכרת חשיבות רבה לשאלת הרציונליות בתהליך ההתפתחות הטכנולוגית, על מאפייניה הייחודיים, ולאינטרקציה עם המדע, וטרם הוצגה לכך הנהרה פילוסופית הולמת . בהיבט החברתי, הדיון בתהליכי הבקרה והשליטה בטכנולוגיה נמצא בתחילת דרכו, ולא נראה שהגורמים העיקריים העוסקים בטכנולוגיה - הממשלות, בתי הספר בתחומי הטכנולוגיה והניהול, ומנהלי הפירמות הטכנולוגיות‑‑עסקיות בתעשייה - מקדישים לכך את מלא תשומת הלב הנדרשת . בתחום הטכנולוגיה התפיסה היא מדעית בעיקרה, בתחום הניהול התפיסה ממוקדת בניהול מדעי‑‑טכנוקרטי, ובתעשייה התפיסה היא בעיקרה רציונליות אינסטרומנטלית, בראייה קצרת טווח . בחינוך הטכנולוגי, לימודי הטכנולוגיה הם מבוססי מדע ( במיקוד

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help