sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 מעון לנפש סוערת להיות טובה בזכות צוות רב – מקצועי, בזכות מספר גדול של אנשי צוות ביחס למספר הנערים, בזכות ליווי מתמיד של אנשי הצוות בתמיכה מקצועית ורגשית - באמצעות ישיבות צוות, דיונים מקצועיים, התוועדויות עמיתים, הדרכות אישיות וקבוצתיות שהצוות מתוגמל עליהן, ומעבר לכול - בזכות גישת הטיפול המוסדי שהתגבשה על פני שנים רבות בהובלתו של ד"ר חזי כהן ז"ל, שמאמר שלו מופיע בספר . הדרך לעבוד עם נערים שחייהם הביאו אותם למעון לטיפול מיוחד היא עבודת צוות . צוות המאפשר לכל אחד מאנשיו למצוא בקרבת האחרים ובמבנה העבודה את התמיכה ואת הכוח להישאר ולהמשיך, ואז להתמקצע . ובדרך להועיל . העבודה מעניינת מאוד, מלמדת ומעשירה אך לפעמים גם קשה ביותר . אנו, צוות הכותבים, מקווים שהקורא, בהתחקות אחר רזיה, ימצא את מבוקשו במאמרים המקובצים בספר ( מאמר על מבנה המעון מאת ד״ר ברוך בר אב, מאמר על ההדרכה מאת סאם ליסון וכותב שורות אלה, ומאמר על תיאוריית הטיפול בנערים מאת יקי מושקוביץ ) . מעבר לתיאורים על שיטת עבודת הצוות, הספר מאפשר להתוודע לסיפורים על אודות הנערים שטופלו במעון, כפי שהם באו לידי ביטוי במפגשי הצוות דרך חוויות, רשמים ודעות, והדבר מעורר שאלה : האם אין זה פוגע בפרטיותם של המטופלים ? האם אין בדבר פגם אתי ? מתבגרים בדרך כלל אינם אוהבים שמבוגרים מדברים עליהם, וגם היבט זה יבוא לידי ביטוי דרך תיאורים של המפגש וההתנהלות עם הנערים - דרך העבודה עצמה . שאלות רבות עולות אגב כתיבה ועריכה, וגם שאלות בדיעבד . האם חפץ הנער שמבוגרים ידברו עליו בישיבת הצוות ? ! האם מסכים הוא שידונו על אודותיו בדיון מקצועי ככל שיהיה ! ? החיטוט במעמקי נפשם והדיון על אודותיהם מתחייבים על מנת לבצע עבודה מקצועית . דילמה אשר העסיקה אותנו כעורכים ואת הכותבים כולם הייתה - עד כמה נאפשר לתכנים הרגשיים האלה לבוא לידי ביטוי בספר ? כמובן אחרי שהפרטים הביוגרפיים / דמוגרפיים של המוזכרים שונו לשם הגנה על פרטיותם . במדרש רות רבה שואלים החכמים אם בועז ידע שכך יסופר עליו . והם אפילו כותבים : ״אילו היה יודע ראובן שמעשיו הולכים להיות כתובים בתורה, היה מתאמץ יותר להציל את אחיו יוסף״ .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help