sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

הטכנולוגית אפשרה לשבור גבולות של מקום ושל זמן והרחיבה מאוד את התנאים ואת סביבות הלמידה שבהם ניתן היה ללמוד . לצד היתרונות המלהיבים של שילוב הטכנולוגיה בהוראה עלו חסמים משמעותיים אשר מנעו מאוכלוסיות של מורים לשלבה בהוראה שלהם . חסם מרכזי נובע מהתפיסה של ההוראה המקוונת כקרה ומנוכרת . תפיסה זו גורסת שהטכנולוגיה מפקיעה מן ההוראה את אחד הנכסים החשובים והחיוניים שלה : המפגש הבלתי אמצעי בין המשתתפים בתהליך הלמידה - - הוראה . חסם נוסף שמגביל את ההיקף של שילוב הטכנולוגיה בהוראה הוא החשש מפני שליטה לא מספיקה ברזי הטכנולוגיה, תופעה המוכרת בכינוי "טכנו - - פוביה" . חסמים אלה הרתיעו מרצים רבים מלהוביל קורסים מקוונים, המתנהלים באופן מלא באמצעות אתר באינטרנט, גם כאשר קורסים כאלה שולבו כחלק ממערך ההוראה במכללות ובמוסדות אחרים להוראה . מגפת הקורונה קטעה באבחה אחת את ההתלבטויות בנוגע לשילוב טכנולוגיה בהוראה . לנוכח סגירתם הפיזית של כל מוסדות החינוך והאקדמיה, הדרך היחידה להמשיך ללמד הייתה הוראה מרחוק בסביבה מקוונת . במצב זה, גם מרצים שנרתעו מכך עד אז, נאלצו "להתקוון" ולהתאים באופן מיידי את אסטרטגיות ההוראה שלהם לסביבה טכנולוגית . חלק מהמרצים יישמו כבר לפני הקורונה שיטות הוראה מבוססות טכנולוגיה, אך במציאות שנכפתה עליהם הם הוגבלו אך ורק לשיטות אלה . כמאמרו של אפלטון - "הצורך הוא אבי ההמצאה" - המפגש בין המרצים לבין הסביבה הטכנולוגית הניב מאגר מגוון של רעיונות, פרקטיקות של הוראה, תרגילים, מטלות, קשר עם הלומדים ותובנות פדגוגיות . המטען המקצועי הזה לא התנדף עם סיומה של תקופת הקורונה והמשיך לשמש כמקור השראה לתכנון וליישום ההוראה . יתרה מזאת, ההתלהבות והסקרנות של המרצים מההתנסות דרבנה חלק מהם לבחון אותה בעיניים מחקריות . סמדר בר - טל | יצחק גילת 8

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help