sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

� ��� �� � 11 שימוש באותיות הכתב העברי , הרי שהבחירה בגופן זה ולא באחר , אף היא משדרת מסר , כמו גם מעידה על התקופה ההיסטורית שבה הדגל נוצר . הגוּפַן פרנק – ריהל ) שבו מודפס הספר הזה ( היה מאז תחילת המאה ה – 20 ) ועד ימינו ( לאות הפופולרית ביותר בפרסומים בשפה העברית . בשנות ה – 30 של המאה שעברה שימשה האות הן את השפה העברית והן את היידיש . באותה תקופה , בארץ ישראל , פיתחו טיפוגרפים גופנים חדשים עבור האלף - בית העברי ; האות חיים , היתה לאות פופולרית , שבה השתמשו בכל פרסום , שמטרתו להדגיש ככל הניתן את המסר הכתוב . האות חיים נבדלת מהאות פרנק – ריהל בנמרצותה ובצורתה המודרנית כביכול , המרובעת , העשויה קווים ישרים , חסרי עיקולים , שעוביים , בניגוד לאות פרנק – ריהל , זהה הן בחלקיהם האופקיים והן בחלקיהם האנכיים . רוב מעצבי הדגלים של השומר הצעיר לא היו מעצבים מקצועיים ; את הטקסטים שקבעו על דגליהם יצרו כמיטב יכולתם בניסיון לחקות את צורתם של שני הגופנים שהוזכרו לעיל . בהקשר זה ניתן לומר , כי ברוב הדגלים של השומר הצעיר שנוצרו בתפוצות מופיע הטקסט העברי באותיות הדומות לפרנק – ריהל ואילו באלה שנוצרו בארץ ישראל — לפני שנת 1948 ולאחריה — נכתב הטקסט באותיות המזכירות את צורתן של אותיות חיים . עניין אחר הקשור בשני הגופנים הללו הוא תפיסה מקובלת בארץ ישראל ובמדינת ישראל , שראתה באותיות הפרנק – ריהל מייצגות את הגולה וגם את הצד הדתי – פולחני של היהדות , ואילו אותיות חיים נתפסו כמייצגות את החלוציות החילונית הארצישראלית והישראלית . אליק מישורי 3 ������������������������ ������������������������ �������������������������� �������������������������� ������������������������ ������������������� ������������������ 1989 Mexico, Summer Camp in Las Palmas, 1989 ( two sides ) ; Side 1 : bearded Jewish man, wrapped in a tallit , next to “tablets” with details of the camp ; Side 2 : emblem of Hashomer Hatzair

יד יערי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help