sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 | רוני מגידוב עם חברים, והוראה במסגרות מגוונות . כל אלה העשירו והעמיקו את תובנותיי, ועתה יש בי העוז להציע אותן גם לקהל קוראים . קהלת סיקרן אותי מאוד . אולם נושא אחד היה למוקד ענייני בספר . אנסחו מעט בבוטות : מדוע יש במגילה שנים עשר פרקים ? אם הכול הבל והוצהר על כך כבר בפסוקים ב' וג', לאן יש להמשיך מכאן ? לאן בכלל אפשר להמשיך מכאן ? ואולי יש להקדים לכך את התהייה – מדוע חווה מחבר המגילה את העולם באופן זה ? ומשקבע את קביעותיו – האם דבק בהן ? האם פרקי ההמשך מבססים את הצהרות הפתיחה או שמא ממתנים אותן ? ואם שינה קהלת מעמדתו הראשיתית, מדוע בחר להתחיל כך את הצגת המציאות ? אלא שקשה לקבל תשובה מקהלת . הוא מחזיק את קלפיו קרוב לליבו, ואיננו מספק משנה סדורה וברורה . אחת התעלומות של המגילה היא הקֶשר בין פסקאותיה ואפילו בין פסוקיה, שבמקרים רבים הם זרים זה לזה ואף סותרים . לאן חתר מי שתחילת דבריו היא שהכול הבל – עניין זה הוא אחד מיסודותיו וסודותיו של הספר . עצם השתלשלות הרעיונות בספר היא חידה, וחידה זו היא בבסיסו של עיוני . בשל כך לא אציע בספר “יש חיים לפני המוות" פירוש לפסוקים בזה אחר זה, אלא אקיים מעקב צמוד אחר זרימת רעיונותיו של קהלת מפרק א ועד פרק יב, ואנסה להבין את השביל שבו הם מובלים . כלי המחקר הם נוכחים פעילים בקריאתי את קהלת . הם עומדים בעת הכתיבה מעבר לכתפי, בוחנים, מדקדקים, מבקרים ומקפידים עימי . עם זאת, חיבור זה איננו אקדמי . הוא לא יעסוק בשאלות חשובות שחקר המקרא מרבה לתת את הדעת עליהן, כגון זמנו של

ספרי ניב


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help