sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

להיות דק בחברה המערבית, שבה הערכים התרבותיים‑‑חברתיים משתנים מקבוצה לקבוצה ומדור לדור . מצד אחד, האבחנה נועדה להבחין בין מצבים תקינים שאינם מצריכים טיפול ובין מצבים "פתולוגיים" מחייבי טיפול . מצד אחר, לא תמיד הנורמה החברתית תואמת את הנורמה התפקודית‑‑רפואית . רבות מהמתבגרות מתייחסות להתנהגות מופרעת כאל התנהגות "מגניבה", והן מתפתות להתנסות בה הן כחלק מבדיקת הגבולות האופיינית לגיל ההתבגרות והן כחלק ממשאלה להשתייך לקבוצת ה"מגניבות" . מעבר לכך, לעיתים מתן אבחנה "מצלק" את הנערה במיוחד על רקע הסטיגמה שעדיין כרוכה בהגדרתה כבעלת הפרעה נפשית . אבחנה היא כחרב פיפיות, ובשלבים שונים של מסע ההתמודדות עם בעיה אנו עשויים להיפגש עם הפן האחר של חרב זו . בתחילת המסע, כששוררת אי‑‑ודאות בנוגע לתסמינים המופיעים, הבנת מצבו של האדם בדרך מעמיקה ומפורטת ומתן שם לזהות התופעה עשויה לגרום להקלה . הקלה בגין שיפור הבהירות, הבנת קבוצת ההשתייכות ותקווה שכשבעיה מזוהה יותאם לה טיפול . האבחנה הראשונית היא נקודת היציאה לדרך כדי להיערך ליצירת מפה התחלתית להכוונת הטיפול וההצטיידות המתאימה . במהלך הטיפול, במיוחד בה"א, שהתסמינים שלה עשויים להשתנות ולהחליף כיוונים ( מצמצום לזלילה והתנהגות מפצה ולהפך ) , ההשערה נבחנת, אבל לא בהכרח להבנה עד כמה היא מדויקת אלא יותר בנוגע לאופן השפעתה על הנערה ואיך היא משמשת להיטיב איתה . אם כך, אבחנה היא השערה שעשויה להיות דינמית ומשתנה . המטפל בה"א נדרש לגמישות ונכונות לשנות את ההשערות בכל נקודה לאורך המסע הטיפולי . מחלה ( Illness ) - מוגדרת כהפרת שיווי המשקל הפיזיולוגי בתא, ברקמה או באיבר מסוים בגוף, שניתן להוכיח את קיומה באמצעות בדיקות ביולוגיות . מחלה עונה על רשימת תסמינים וגורמים . הפיזיולוגיה של מחלה מוכרת, מובנת, מבוססת מדעית ( דלקת ריאות, סרטן וכד' ) וידועה מראש . תסמונת, הפרעה ( Disorder , Syndrome ) - בהעדר גורם או פיזיולוגיה ידועים, קבוצת הסימפטומים תוגדר כהפרעה נפשית, אך לא מחלה . התסמינים קשורים ביניהם על בסיס הנחה בלבד ולא על בסיס בדיקות ביולוגיות שמאמתות נוכחות מחלה . תסמין ( Symptom ) - תופעה / התנהגות המאפיינת הפרעה או מחלה . מוריה גולן | רחל פוגל 12

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help