sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 עידן צבעוני צידו, מתעבר בתוכי, מחפש לו פשר לפרוץ במרחב הקשה, האלים ללא – נחת, והרי הוא חלק בלתי נפרד מהוויית חיינו כאן ועכשיו על שלל הטיותיו המתכנסות פנימה בהיעדר שייכות או מובן מובהק : לבנט, הלבנט, לבנטיניות, לבנטיניזציה, לבנטינית, לבנטיני וכן הלאה . מרובה שפות ולשונות נוכחות ואבודות, כמוהו כסוד חשוף של פני השטח שהכול יודעים אותו, הלבנטיני עשוי להיות בן הארץ שזר בה, גולה נצחי במרחב – שפה . הלבנטיני - לא בהכרח אותנטי, מושרש או שורשי - מתבאר כסגסוגת מושגית ששועטת לעברנו, שתי וערב של מזרח – מערב לא טהורים המנוהלים על ידי כלכלת התשוקה המרובה, כך שאין זה מן הנמנע שאנו מונעים על ידי תשוקה פולימורפית ביחס אליו - תשוקה זו שאינה אחת . אלו מזרח – מערב שמסוכסכים זה בזה, נוגעים, ננגעים ונגאלים זה עם זה, מזרח – מערב שנשלטים על ידי משחקי מראות מוכפלים של 2 זרות, ריחוק וקרבה סכיזואידיים . 2 . אלה בין השאר יחסי מערב – מזרח לאחר ההיסטוריה של מלחמות בין נוצרים למוסלמים שבהן המערב הנוצרי, קתולי או פרוטסטנטי, רואה בבן המזרח המוסלמי ברברי אשר במקרה הטוב יש לנצר . מדגים זאת למשל ארסמוס בן המאה ה – 16 - ההומניסט שוחר השלום הכול – נוצרי - שתופס את המוסלמי כנוצרי למחצה אשר יש לחלצו מהברבריות לטובת הדרגה האנושית הנעלה המגולמת בנצרות, לצד החשש הפרנואידי שהנוצרים, אם לא יעשו תשובה כפי שארסמוס מבין אותה, יידרדרו ויהפכו לטורקים ( "המצב הטורקי" ) , וזה תסריט אימים שנראה בעיניו מציאותי יותר מאשר זה שלפיו הטורקים פשוט יתנצרו מרצונם . הנה על רגל אחת הפנטזיה הכמו – ארוטית ביחס לבליעה והיבלעות, או במילים אחרות : בפיתולו הנסתר של תהליך היסטורי – תרבותי רב – תהפוכות הכובש שבלע את הילידיות יתיילד בעצמו, כך שבעודו בולע הוא גם נבלע . האם הכיבוש הספרדי של אמריקה הדרומית אינו עדות לכך ? דינמיקה פרנואידית אפשר לאתר גם אצל מרטין לותר, אשר אגב היקסמות מדת האסלאם סבור שיש לנצר את המוסלמים לפני שיצליחו לכבוש את הנצרות מבפנים : "לכן אני לחלוטין סבור שאין בנמצא מי מתומכי האפיפיור, או נזיר, איש כנסייה, או כל השווה להם באמונתו, אשר יישאר באמונתו אם יעשה שלושה ימים

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help