sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

רמי קמחי 14 ביצירתה ) 1992 Hall ( . לצד קולות שקראו אפוא לראותה כקטגוריה ריקה מתוכן ) 1972 Avruch 1987 ; Ben Sason ( , הוצגה הקטגוריה " מזרחים " במרוצת השנים כקטגוריה מעמדית ) אייזנשטט 1967 ( סוציו – אתנית ) סבירסקי 1981 ( או אתנו – תרבותית ) אלקלעי 1993 ( . מאחר שהקטגוריה הוצגה לראשונה בשיח האקדמי הישראלי דרך הדיכוטומיה שהיא מקיימת עם הקטגוריה " אשכנזים ", היו חוקרים שטענו ש " מזרחים " היא קטגוריה מופשטת שנוצרה באופן מלאכותי באמצעות דיכוטומיה זאת , כשם נרדף לקטגוריה " לא אשכנזים " המובלעת בה ) 1972 Ben Sason ( ; אולם כשלעצמה היא למעשה קטגוריה ריקה המציינת קבוצה בלתי קיימת , קטגוריית פאנטום . בהשקפה הזאת תמך מחקר אנתרופולוגי שנערך בארץ בשנות ה – 80 וחשף שבאותה תקופה לא היו פרטים ישראלים שהגדירו את עצמם " מזרחים " ) 333 1987, Avruch ( . אולם נראה שבניגוד לממצאיו של אותו מחקר , הזרם המרכזי של השיח האקדמי הישראלי גילה במשך הזמן נטייה גוברת והולכת לקבלת " מזרחים " כמסמן המגדיר קבוצה אתנית בעלת תוכן תרבותי ייחודי ועצמאי , אם כי בו בזמן , כפי שנראה , גילתה התפתחותה של הגדרת הקטגוריה " מזרחים " בשיח האקדמי הישראלי נטייה — ששורשיה נעוצים בנסיבות הולדתה של הקטגוריה — להעמיד אותה ביחסים דיכוטומיים עם הקטגוריה " אשכנזים " ולהגדירה דרך שוליותה ומה שהיא חסרה ביחס לקבוצה זאת . בתחילת שנות ה – 50 נצפו המזרחים רשמית מבעד למה שסבירסקי ) ,1981 3 - 75 ( כינה מאוחר יותר " גישת המודרניזציה " . מאחר שלפי גישה זו האתניות היא צורת פרה – מודרנית של ביטוי קולקטיבי , צורה מסורתית שאמורה להיעלם בהדרגה עם חשיפתה 5 ) סבירסקי ,1981 4 ( , נתפסו המזרחים בעיני סוציולוגיםלמודרניות שאימצו גישה זו — למשל אייזנשטט ) 1948 ; 1967 ( , בן דוד ) 1952 ( ופרנקנשטיין ) 1951 ; 1957 ( — כקולקטיב מעמדי , ודרך הפער

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help