sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 חנה שחר דברים שמיוצגים בשכלם כברורים ומובנים ( כמו יום ולילה ) לבין מה שהם לומדים ומפתחים על בסיס ניסיונם בחיים ( כמו אוכל טעים ) . היבט חשוב נוסף המהווה הרחבה של המושג ניתן על ידי 6 שטען שהתבוננות אמפירית המתמטיקאי אדמונד הוסרל ( Husserl ) , היא השלב הראשון בדרך להגיע למסקנות שניתן להכניסן למסגרת מדעית . התנאי לכך הוא שמי שעוסקים במחקר איכותני צריכים לוותר על שיפוטיות או תפיסות מוקדמות לגבי הנושא שאותו הם חוקרים על מנת להיות מסוגלים להתבונן בנתונים ולנתחם באופן אובייקטיבי ובלתי מוטה ( אקזיסטנציאליסטי ) ככל האפשר . שהרי הדבר שאותו רוצים לחקור נמצא אצל מי שאותם חוקרים, לדוגמה, שאילת שאלות שהתשובות להן ניתנות על ידי המרואיינים . גישה זו אומרת למעשה שלכל מחקר איכותני יש היבט פנומנולוגי . יחד עם זאת, לא כל מחקר איכותני חייב ליישם גישה זו . כל מחקר תלוי בשאלת המחקר שעליה רוצים תשובה . אפשר לתאר שני סוגים של מחקר פנומנולוגי, שכל אחד יניב תוצאות שונות : פנומנולוגיה תיאורית או הרמנויטית - מתייחסת ללימוד של ניסיון אישי ומחייבת תיאורים ופרשנות של משמעות התופעה שמשתתפי המחקר מדווחים עליה ( לדוגמה, מה חושבים מורים בעלי ותק רב על בינה מלאכותית ) . פנומנולוגיה של מהות התופעות שחווים בני אדם מחוץ לניסיון מעשי - מנתחת מהויות שנתפסות על ידי התודעה של אינדיבידואלים ( 2015 , Bayne and Montague , 2011 ; Padilla - Dí az ) ( לדוגמה, האמונה הפנימית לגבי מהו צדק ) . שני הסוגים הללו של פנומנולוגיה מייצגים שתי תפיסות שונות למדי זו מזו : הראשונה שייכת לגישה מסורתית, קאנטיאנית, הגורסת שפנומנולוגיה היא רק תופעות שנתפסות על ידי החושים, 6 . אדמונד הוסרל ( 1889 - 1976 ) , נולד למשפחה יהודית במורביה ( כיום צ'כיה ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help