sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 איכויותיו של מחקר איכותני והאמנות הפלסטית, וכן על הפוליטיקה . עקב הפרשנויות המגוונות של המושג קשה להסביר באופן מדויק את משמעותו, אך מוסכם שהוא כולל את הרעיונות הבאים : 1 . שאלת המעורבות לעומת ניתוק אובייקטיבי ; 2 . שמהלכו של הקיום האנושי יוצר את העצמי, 4 את מי שאנחנו ; 3 . שפירוש הדבר שמהותנו אינה ניתנת לנו מראש ; 4 . שיש לנו חופש להחליט מי אנו ואחריות לכך . פנומנולוגיה בהרחבה מכיוון שפנומנולוגיה היא למעשה הבסיס שעליו מתוכנן מחקר איכותני בחינוך ( 2015 , Creswell , 2013 ; Padilla - Dí az ) , ארחיב מעט על אודות מושג זה . על פי חוקרים מרכזיים בתחום, הבסיס הפילוסופי של מחקר איכותני נובע מפנומנולוגיה - לימוד תופעה, מהרמנויטיקה - פרשנותה המילולית, ומאקזיסטנציאליזם - מה שקיים . נובע מכך שהוא מעוגן למעשה בפרדיגמות פילוסופיות שונות, שכל אחת מהן מתמקדת בתפיסה אחרת של המציאות ( Guba and Lincoln , 2000 ; Denzin and Lincoln , 2018 ) . חוקרים אלה מונים 5 ופוסט-מודרניזם,פוזיטיביזם, פוסט-פוזיטיביזם, קונסטרוקטיביזם כפרדיגמות פילוסופיות חשובות שבהן מעוגנת פנומנולוגיה . אחד המקורות הפילוסופיים למושג פנומנולוגיה נמצא בספרו של עמנואל קאנט ביקורת התבונה הטהורה . קאנט הבחין בין הייצוג המנטלי של אובייקטים כפי שבני אדם מבינים אותם כשלעצמם, באופן בלתי תלוי בניסיון ( כשאני רואה כיסא אני יודע / ת שזה כיסא גם אם לא ישבתי עליו מעולם ) , לבין אובייקטים שנתפסים על בסיס ניסיון . דהיינו, קאנט עשה הבחנה בין מה שבני אדם מבינים על 4 . זוהי תפיסה שלמעשה מוציאה את האמונה הדתית לסוגיה, והיא היוותה המשך של מגמת התרחקות מהדת, שהחלה לקראת סוף המאה ה- 19 . 5 . תיאור מקיף של קונסטרוקטיביזם אפשר למצוא אצל : שחר, ח' ( 2011 ) קונסטרוקטיביזם בחינוך : הוראה, הערכה ומחקר . אבן יהודה : רכס אקדמי .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help