sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

מרק פישר 14 מקבל מעמד איקוני רק כאשר נשללים ממנו כל פונקציה והקשר . אלא ששום אובייקט תרבותי אינו יכול לשמר את עוצמתו כאשר אין בנמצא עיניים חדשות לראותו . אבל לא היינו צריכים להמתין ל"ילדים של מחר" כדי לראות את ההתמרה הזאת של תרבות למוצגים מוזיאליים . כוחו של הריאליזם הקפיטליסטי נגזר בחלקו מהאופן שבו הקפיטליזם שואב לקרבו ובולע את כל ההיסטוריה הקודמת : תוצא אחד של "מערכת החליפין" שלו הוא היכולת להצמיד ערך כספי לכל אובייקט תרבותי, ויהיה זה איקונה דתית, פורנוגרפיה או "הקפיטל" . תמונה ברורה של המהלך הזה מתקבלת כשפוסעים במוזיאון הבריטי, ורואים חפצים שנקרעו מהעולמות שלהם והמגובבים כמו על סיפונה של איזו ספינת חלל טורפנית . ההמרה של נוהגים וטקסים לאובייקטים אסתטיים גרידא נוטלת מהאמונות של תרבויות קודמות את מהותן הייחודית והופכת אותן לחפצים גרידא . הריאליזם הקפיטליסטי אינו אפוא זן של ריאליזם — הוא יותר הריאליזם כשהוא לעצמו .

כנרת, זמורה דביר בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help