sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

| 11 הקדמה תמריצים מעבירים מסרים . לעיתים קרובות מדי הדברים שאנחנו אומרים והמסר של התמריצים אינם מתואמים . אפשר להגיד לכל העולם שהאמת חשובה לנו . להגיד זה קל . אבל כדי שהטענה תהיה אמינה, יש לגבות אותה בפעולות שיש להן עלות, כמו לשלם את מחיר הכניסה במלואו . אם המסר והתמריצים הולמים, המסר יהיה אמין ומובן . כשמבינים איך ולמה תמריצים עובדים, אפשר לשפר אותם . מה יכולה חברת דיסני לעשות כדי שהורים ישקרו פחות ? היא יכולה לחייב בהצגת תעודות, כדי להוכיח את גיל הילדים . היא כמובן לא תעשה זאת, כי אנשים נוסעים לדיסני וורלד כדי ליהנות ולא כדי שיפקחו עליהם . הדרישה לתעודות תפחית כנראה את מספר המשקרים, אבל תהיה מטרד ותוליד רגשות שליליים . אז מה הפתרון ? הנה אפשרות אחת : חברת דיסני יכולה לבקש, שהילד יהיה נוכח בעת קניית הכרטיסים . הדרישה הזאת תחייב את רוכשי הכרטיסים להתמודד עם דילמת המסרים הסותרים, בדיוק כפי שקרה לי : האם אשקר בנוכחות בני או אשלם 117 דולר ? דיסני יכולה לקחת את זה עוד צעד קדימה ולשאול את הילד בן כמה הוא . כמובן, הורה יכול לאמן את הילד לשקר לקופאי . אבל זה כבר מסר חזק וברור שמותר לשקר . לא כל הורה ירצה להעביר מסר כזה . למה תמריצים הספר הזה עוסק בתמריצים . למי אכפת מתמריצים ? לכם ! למה שיהיה אכפת לכם מתמריצים ? כי רוב ההחלטות והמעשים שלנו מושפעים מתמריצים . אם אתם חושבים שזו הגזמה, אולי אחרי שנדגים מה זה תמריץ, תבינו שבהחלט עשיתם דברים בגלל תמריצים . אפילו עכשיו — העובדה שאתם יושבים וקוראים את הספר הזה, היא תוצר של תמריצים . אז מה הם תמריצים, ולמה הם חשובים ? כבר אמרנו שתמריצים מניעים את העולם . לא רק את שלנו, גם של שאר בעלי החיים . הנה דוגמה : לביאה שצדה בטנזניה חייבת להישאר בכיוון הרוח כדי להפתיע

כנרת, זמורה דביר בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help