sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 ביותר, וחושב שאלו הם החיים ואין מה לעשות - כיצד הוא נתקל באדם קשיש שהיתה לו ספריה משלו, ושקרא "שירה מודרנית" . עד אותו רגע הוא לא ידע שקיים דבר כזה, שאנשים בני זמננו עדיין יושבים לשולחן וכותבים שירים ; לא פואמות על אבירים וגבירות מזמנים עברו, אלא שירים על החיים ממש . שדבר כזה אפשרי . כמובן, הרגע הזה חיכה לקרות - מי שנועד למלוך ימצא את ממלכתו, גם אם יוולד על אי בודד . וכמובן, שברגע הזה נולדה ההכרה שבעצם הוא חי בגיהנום . גיהנום תרבותי, שבו אנשים מנהלים "חיים של יאוש שקט", ולא יודעים אפילו שכך הם חיים . שאם היו יודעים, לא היה שום דבר שקט בייאוש הזה . ומכאן, הדרך הקשה למעלה . עד לאור . להזכיר לעצמך, גם ברגעים הקשים ביותר, שזה לא היה חלום . שאכן יש אור, אפילו אם כרגע הוא נסתר . לדעת שאתה אכן בגיהנום, ושהחיים איומים, אבל גם את זה : שאם יש גיהנום, יש גם מקום אחר . המקום שלך . במאמר אחר, ארוך ויפה, שלא נכנס לכאן - יום אחד מישהו יתרגם את מאמריו, וזה יהיה יום משובח - הוא מתאר מדוע התחיל לכתוב דווקא שירים : משום שהזמן היחיד שהיה לו לכתוב, בין עבודות הדחק לבין הגיהנום הפרטי בבית, עם אשתו ושני ילדיו הקטנים, היה משהו כמו שעה מקרית בשבוע בה היה פנוי מכל מטלה . כשכל מה שיש לך זה שעה, אתה לא מתחיל רומן . כי כשתחזור אליו, בעוד שבועיים, לא תזכור למה בכלל התחלת אותו . לכן, שירים . כי הם היו קצרים . ואחר כך, סיפורים .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help