sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

של מושג הרוע . מצאתי כי מדובר ברצף של מופעים - רגשיים, תחושתיים והתנהגותיים . הרוע להבנתי הוא "ספקטרום" ; בקצהו האחד של ספקטרום הרוע נמצאת הפגיעה הגורמת לסבל בלתי ראוי . המאפיינים של קצה זה הם יחסי אובייקט וקשר בין‑‑אישי . מקור ההתרחשות בקצה זה הוא מה שאני מכנה "לב חם", ששורשיו בנוכחות של שני סובייקטים . זהו האזור שבו מתקיימים מעשים רעים . בקצהו האחר של הספקטרום נמצא את הפגיעה והעיוות במהות האנושית . כאן נמצא הרוע הטהור, המאופיין בהיעדר יחסים והיעדר קשר בין‑‑אישי . מקור ההתרחשות בקצה זה הוא מה שאני מכנה "לב קר" ; מקום זה, שבו אין יחסים בין‑‑אישיים בין הפוגע לנפגע, הוא מקום משכנו של הרוע . בין שני הקצוות משתרע טווח אפשרויות רחב הנקבע על ידי עומקם ומשכם של הפיצול והדיסוציאציה, הקובעים בתורם את ההתמקמות על הרצף . ביטויי רוע שמקורם בלב חם מתרחשים כאשר היחס הסובייקטיבי, כתוצאה מפגיעה, מאי‑‑מגע או מהיאטמות יהפוך ליחס מרוחק, מנותק ומנוכר . כך עלול להפוך קשר בין‑‑אישי קרוב וחם לקשר שמאופיין באדישות והחפצה, שמתגלגל ממעשה של רוע לכדי רוע . מהפך מסוג זה הוא תוצאה של דיסוציאציה המובילה לתוקפנות אכזרית ולרשעות חסרת רחם, בהיותה מנותקת מליבת העצמיות . גם זעם נרקיסיסטי עלול להוביל להתנהגות משולחת רסן, אלימה ונקמנית, שהרוע הוא ממאפייניה . עם זאת, מדובר בתוקפנות המגיבה לקשר ומבקשת, בדרכה המעוותת, קשר . לעומת אלה, ביטויי הרוע שמקורם בלב קר הם ביטויי רוע שאינם נובעים מקשר, אינם מתרחשים בתוך קשר ואינם מבקשים קשר אלא להיפך, מוחקים כל אפשרות לקשר אנושי . תרומתו של חיבור זה, הנשען על מונחים פסיכואנליטיים והבנה פסיכואנליטית, מתגלמת ביכולת להעמיק ולהרחיב את הגדרת מושג הרוע . "סביבת המעבדה" של הפסיכואנליזה, המבקשת רציונל ופשר למצבים רגשיים, מבנים נפשיים והתנהגויות פסיכואנליזה של הרוע 11

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help