sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 | חינוך, ספרוי ווה הביניהם האחת — ייתכן שמידע מסוים יופיע בכמה מאמרים, שבכל אחד מהם הוא נצרך . אילו היה מדובר בספר שנכתב לכתחילה כספר — לא היה צורך בחזרה מסוג זה ( לדוגמה : תיאור התגייסות משוררים וסופרים לכתיבת יצירות ספרות בעברית לילדים — יצירות מקוריות או תרגום יצירות שנכתבו בלשונות אחרות — ביישוב העברי המתחדש ) . במקרים מסוג זה לא תמיד המידע הוא בדיוק אותו המידע, ולעיתים המידע המובא במאמר אחד משלים את המידע המובא באחר . לתועלת הקוראים השתדלתי לשלב הפניות פנימיות במקרים אלו . האחרת — ייתכן שמאמר יכלול הרחבה בתחום מסוים החורג מן הנושאים שצוינו בראש הדברים, אבל הייתה חשובה להצגה השלמה של הנושא שבו עסק המאמר ( לדוגמה : הרחבה בנושא הטיפול בבעלי חיים בפרק העוסק בביבליותרפיה שבשער "ילדים ובעלי חיים תמיד גונבים את ההצגה" ) . במחקרים המוגשים בספר מתבררות סוגיות מעולם הספרות בהקשר מיוחד — עולם החינוך . הבירור נעשה מתוך ניתוח יצירות ספרות ובעיקר יצירות ספרות שנכתבו לילדים . היצירות מפגישות את הילדים עם עולם עשיר של דמויות — דמויות שהם מכירים מעולמם וגם דמויות דמיוניות ובעלי חיים . הדמויות וההתרחשויות כולן תורמות, לעיתים במישרין ולעיתים בעקיפין, לעיצוב הזהות האישית של המתחנך ולפיתוח עולמו הרחב — עולם של ידע והשכלה, של התבוננות והעמקה, של הבנת רגשותיו ורגשות סובביו ושל יכולתו להשתלב בחברה ולתרום לה . המחקרים אמפיריים, מקוריים ועדכניים, ויש בהם שרטוט גבולות של הידע המדעי והיישומי שמעצב את עולם החינוך, ומתוך כך הם מצליחים לשפוך אור בהיר על תחום החינוך — להלכה ולמעשה . הספר מחולק לשישה שערים, ובכל שער נבחן היבט מסוים אחד של הקשר בין שני העולמות ושל הדרכים שבהן משתלבות יצירות ספרות מגוונות בתהליך עיצוב מדיניות החינוך : שימוש שנעשה ביצירות ספרות להנחלת ערכי תרבות וחברה ומורשת היסטורית, לטיפוח גאווה לאומית ציונית, לפיתוח אהבת הספר והמילה הכתובה

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help