sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 נדב אי ל ממספרי המפגינים, קשה שלא להיזכר במצעד המרשים והגדול של נשים בטהרן במרץ 1979 . לפחות 100 אלף נשים יצאו למחאה נגד חוק החיג'אב שכפה את כללי משמרות הצניעות האסלאמיים . היא סוקרה בכל העולם . לאחר ששככה האופוריה של המחאה, השלטון נותר בידי האייתוללות ולפיתתם גברה . בנותיהן של המפגינות ב- 1979 ונכדותיהן חיות בתאוקרטיה חשוכה שכופה עליהן קוד לבוש . מִפגנים המוניים יכולים לשכר, והעיניים כולן צריכות להיות על הכדור : הכדור הוא החוק והשלטון . כדי לשמור על החוק ולהשפיע על השלטון נדרשים שכנוע ציבורי ויצירת בריתות פוליטיות . מה שיוצא דופן בסיפור הישראלי איננו עוצמתה של המחאה אלא הרכּבהּ המגוון, הנדיר בהשוואה בין-לאומית . ללא ציבור גדול של אנשי ימין שבאו להפגנות או הסתפקו בהתנגדות שקטה ל"רפורמה", הממשלה הייתה מעבירה את החקיקה כולה . אין עוד מדינה בעולם שבה פרוגרסיבים וגם שמרנים, אנשי צבא לשעבר ופעילי חברה אזרחית, בעלי הון וסוציאליסטים גמורים התאחדו כדי להגן על המשטר הדמוקרטי . כולנו גילינו בַּדרך אמת נוקבת, אך גם מעודדת : כדי שדמוקרטיה תשרוד לא די בשלוש רשויות . ברגעי המבחן חייב העם, הריבון היחיד, לקום ולהגן על הדמוקרטיה בחירוף נפש . אשרינו שזכינו לראות את פעולתה של רשות רביעית, הרשות האזרחית . הדרמה המקומית היא חלק מפסיפס עולמי . במשך שנים רבות כתבתי ודיווחתי על עליית הלאומנות, הגזענות, הפונדמנטליזם והפופוליזם ברחבי העולם . כתבתי ספר על מקורות המרד

רדיקל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help