sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

לרקוד עם דמעות בעיניים 13 חלק פעיל עד כדי כך שערכי השחרור, הליברליזם וההדוניזם שלה עשויים לנוע מהמרחב הטבעי שלהם — חיי הלילה — אל תוך חיי היום – יום, ולהחליף, או לפחות לשנות, ערכים שמרניים אחרים ? האם בליין שחווה תחושות של אחדות ואהבה על רחבת הריקודים עשוי להשתחרר מכבלי החברה הלאומית, המגויסת והמיליטריסטית שבה הוא חי ולהפוך לאדם אחר ? קשה לומר . אני סבור שהספר נע בין שני קטבים אלה, ונאבק להכריע . ברגעים הפסימיים נדמה כי המציאות הישראלית חזקה מכל מועדון, וגם בתקופה שמקדשת את היחיד על פני הכלל, האתוס הציוני עדיין גובר בקלות על אתוסים אחרים, כמו זה שמציעה תרבות המועדונים . ברגעים האופטימיים יותר קשה שלא לחשוב כי החוויה רבת העוצמה שמתרחשת במועדון — על המוזיקה הרועמת, השימוש בסמים משני תודעה וההרמוניה הקיבוצית שנוצרת בין כתליו — אינה יכולה שלא להשפיע בצורה עמוקה על מי שחווה אותה, עד כדי שינוי מהותי בנפשו . האם מופרך להניח כי לאותו פרץ של אנרגיה חיובית תהיה המשכיות גם בשגרה וכי הוא לא יצטמצם רק לאותן שעות ספורות, זמניות, בתוך המועדון ? אני מניח ששאלה זו תמשיך ללוות את תרבות המועדונים הישראלית, בוודאי על הרקע הפוליטי והחברתי המעורפל, אם לא קודר, שבישראל הפך כבר מזמן לעניין של קבע . ובינתיים כל מה שנותר לעשות הוא להמשיך ולרקוד . אין לנו ברירה אחרת .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help