sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

לרקוד עם דמעות בעיניים 9 מפני השפעתה המזיקה של התרבות הזרה . וכך, בחלוף השנים המועדונים והדיסקוטקים באו והלכו, אך התגובה הקולקטיבית אליהם נותרה כשהייתה . תרבות זו לא זכתה ללגיטימציה ממסדית, אפילו כאשר החברה הישראלית הפכה יותר ויותר מערבית, מתירנית, קפיטליסטית ואינדיווידואליסטית . גם אז נחשבו המועדונים למקומות שוליים שבהם מתנהלת פעילות תאוותנית המקדשת את הרגע ומתרכזת בסיפוק היצרים האפלים ביותר . ספר זה מבקש לעשות תיקון בסברות אלו ולצקת תוכן בתרבות המועדונים והדיסקוטקים . גיבוריו אינם ברורים מאליהם . נעשה כאן ניסיון להכניס לקנון דמויות שנחשבו עד כה שוליות בתרבות הישראלית — בעלי מועדונים ודיסקוטקים, תקליטנים ובליינים — ומבעד לסיפוריהן לבחון את התפתחותה של תרבות זו . בבסיסו עוסק הספר בכל אותם חללים ציבוריים שבהם רקדו ישראלים לצלילי מוזיקה מוקלטת מאמצע שנות ה – 60 ועד אמצע העשור הראשון של המאה ה – 21 . הרשיתי לעצמי לחרוג קמעה מהגדרה זו במקומות הבאים : בפרק הראשון, העוסק בחלקו בנוער הסווינג הגרמני, שהניח את היסודות המוקדמים לתרבות הדיסקוטקים, ובנוער הסלוני, שרקד לצלילי תקליטי רוקנרול במרחב של הבתים הפרטיים ; בפרק השלישי, אשר דן במועדוני הגל החדש של תחילת שנות ה – ,80 שבהם לצד ריקוד לצלילי מוזיקה מוקלטת פרחה תרבות ענפה ומרכזית של הופעות חיות של להקות זרות ומקומיות ; ובפרק השישי, החוקר את תרבות הטראנס, שהביאה עשרות ומאות אלפי צעירים לרקוד לצלילי מוזיקת ריקודים אלקטרונית, לא במועדונים, אלא דווקא באתרים פתוחים בחיק הטבע הישראלי . הספר אינו מנסה להוות רשימת מלאי של כל המועדונים והדיסקוטקים שפעלו אי פעם בישראל . מטרתו העיקרית היא לשפוך אור על החשובים שבהם, אלה שריכזו את מרב ההתרחשויות והשינויים — והיו רבים כאלה — ולהציג תמונה מלאה של תרבות זו, על ההשלכות החברתיות והפוליטיות שלה, תוך כדי שזירה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help