sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

ניסן שור 8 היא בראה את עצמה מחדש בתוך מרחב אוטופי שנעדרים ממנו סממנים לאומיים ולאומניים, ונותרים אך ורק היסודות שחוגגים את התשוקה לחיים . במקום הזה הנחתי גם אני בצד את הערכים שעל פיהם גדלתי והתחנכתי, ונולדתי בדמות חדשה, של מי שאינו חושש להתמסר לריגושים, זמניים ככל שיהיו . הקריירה שלי כבליין, כרקדן, שינתה אותי מהיסוד . הסרתי מעצמי את החלודה, והתחלתי לנענע את הגוף, לשקשק, לטלטל, לענטז, לקפצץ, לאבד את העשתונות בתוך המוזיקה, פטור מהסייגים שהטילה עליי במשך שנים חברה נוקשה ומאופקת . על רחבת הריקודים חשתי, לראשונה בחיי, חופשי ומשוחרר לחלוטין . התקופה המרגשת ההיא — של בליינות פרועה, חסרת עכבות — העניקה לי את ההשראה לכתוב ספר זה . חשתי סקרנות לתור אחר השורשים של תרבות המועדונים הישראלית, לחקור את מקורותיה ולהבין כיצד התפתחה על רקע האקלים הפוליטי והחברתי המשתנה של מדינת ישראל מיום היווסדה . עד מהרה גיליתי כי תרבות המועדונים והדיסקוטקים נדחקה הצדה מההיסטוריה המקומית . היא סבלה מהתעלמות ומיחס חשדני, ונדונה להיות נוכחת – נפקדת בתודעה הקולקטיבית . סיפורה השלם מעולם לא סופר ומעולם לא נחקר . זוהי עובדה גלויה . הממסד הציוני וגרורותיו באקדמיה ובעיתונות סירבו מאז ומתמיד לקבל אל חיקם את בלייני המועדונים והדיסקוטקים . בהדוניזם שלהם, במרדף אחד חדוות ושמחת החיים, נחשבו אלה למוקצים, זרים לחזון הסוציאליסטי של החברה העובדת, היצרנית, כפי שנהגה במוחם של מנהיגי הציונות וממשיכי דרכם . בסגנון החיים שלהם ייצגו הבליינים את שהישראליות ביקשה להדחיק . אמנם רבים מהם היו אזרחים מן השורה, אך עם רדת החשכה הם עטו על עצמם כסות לילית, שהסיטה הצדה את ערכי המוסר ההגמוניים לטובת הנאה משולחת רסן, מתריסה, וריקודים מיובאים . אלה איימו על החברה המהוגנת שביקשה להגן על עצמה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help