sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 מבוא מקצועי לקורא העברי * טבע ג'ון ווטסון, הידוע כאבי הפסיכולוגיה הביהביוריסטית, בניסוייו השנויים במחלוקת את הפרדיגמה שכל ילד הוא טאבולה ראסה ( בדומה לגישה של אריסטו ) , ולפיכך ניתן להשפיע עליו ולכוון את התפתחותו החברתית והקוגניטיבית . לפי גישתו של ג'ון ווטסון, הורה המעוניין לכוון ולקדם את ילדו בתחום הכדורסל או המתמטיקה צריך לייצר את הסביבה המתאימה ולפעול בהתאם למטרה . ווטסון גרס שאם יתבצעו פעולות בתדירות מספקת ובתנאים הנדרשים, המטרה תושג . בספרו המרתק "מוח הילד", מציג אלווארו בילבאו דרכים מעשיות לפיתוח וקידום הילד, אך בד בבד מדגיש את הצורך לשלב את הפעולות הללו בהתאמה התפתחותית להיבטים אישיותיים, רגשיים וחברתיים של הילד . הפעולות המומלצות אינן פרוטוקול, אלא הדגמות לדרכי ביצוע, כגון ניהול משחק משפחתי כדי לקדם יכולות קוגניטיביות של חשיבה, תקשורת חברתית ותהליכים רגשיים . בילבאו מקדיש פרק שלם להסברים מילוליים המשולבים באיורים ובהשוואות על מבנה המוח ועל המתרחש בו . אין כוונתו להפוך את קוראיו לנוירולוגים או לנוירופסיכולוגים, אבל בתפיסתו החדשנית והייחודית, הוא מוצא לנכון להקדיש פרק לסקירת חלקי המוח ופעולותיו הקשורים להיבטים של חינוך ונוירופסיכולוגיה התפתחותית . בפרק הזה מתאר בילבאו שלוש מערכות נוירוביולוגיות מרכזיות בהתפתחות המוח, בעיקר לאורך הילדות . ההבנה של תהליך התפתחותי זה, מאפשרת להורה להבין מתי ניתן לצפות מהילד לשיקול * גישה פילוסופית-מדעית העומדת בבסיס חקר ההתנהגות ומדעי ההתנהגות . על פי גישה זו ניתן לחקור באופן ניסויי ומדעי את התנהגות היצורים החיים ואת התנהגות האדם בתוכם, כיוון שהתנהגות האדם היא תוצר של השפעות הסביבה החיצונית . הגישה הזאת מנוגדת להנחה שקדמה לה, ולפיה התנהגות האדם משקפת את אישיותו, רגשותיו, ומחשבותיו .

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help