sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 מוח הילד שתגיב" או "סוף מעשה במחשבה תחילה", ולשלב בה מעט נוירופסיכולוגיה . הצגתי לבני מה מתרחש במוחו בזמן התסכול, תוך הדגשה של אזור האמיגדלה, שהיא חלק מהמערכת הלימבית ( מערכת הרגש, המכונה בספר המוח הרגשי ) , ושל המידע הזורם ברשתות העצביות בקליפת המוח ( בעיקר בקליפת המוח הקדם-מצחית המכונה בספר המוח הרציונלי ) המשפיעה על עיכוב תגובות לא רצויות ועל קבלת החלטות . הראיתי לו את ה"צומת" הנוירופיזיולוגי במוח של קבלת החלטה אמוציונלית ( באזור קדום יותר הנמצא במרכז המוח ) מול הרציונלית ( הנמצאת באזור מודרני יותר ) . מובן שמדובר ברשתות עצביות הפועלות חלקן במקביל וחלקן בהיררכיה של זמנים . לא ארחיב עוד, אך עצם ההסבר המדעי הפשוט והקצר, תוך סרטוט האזורים הרלוונטיים במוח, הבהירה לבני שהמוח הוא מערכת שנשלטת על ידינו, ולפיכך מסוגלת כל העת להשתנות ( תפיסה הקרויה Growth mindset ומנוגדת לתפיסת ה- Fix mindset הגורסת שרק הגנטיקה הטבועה DNA-ב של כל אחד היא שקובעת ) . זו רק הדגמה קטנה לחשיבות הבנת ה"קופסה השחורה" שהיתה פעם אפופת מסתורין, וכיום, לאחר שלושה עשורי מחקר, מספקת להורה ולילד מידע חשוב ומשפיע . כהורים, אנו רוצים לדאוג לילדינו, להגן עליהם, לכוון אותם ולסייע להם לממש את עצמם ולחיות חיים שלמים, טובים ומספקים . הידע הזה מסייע לנו להבין שהמוח גמיש ושניתן לעצב תהליכים המתרחשים בו . אריסטו, הפילוסוף הנודע מהעת העתיקה, חקר את המוח באמצעות ניתוח פילוסופי של התודעה . הוא השווה את המחשבות הפוטנציאליות, שרק חלקן מגיע לתודעה, למכתבים המונחים על שולחן נקי מכל סימן . כלומר, התודעה הנָה ה"חוויה" שאנו מודעים לה, אך היא ניזונה רבות גם מהלא מודע .

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help