sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא | 13 מורים, בשל יכולתם לגשר בין תאוריה לפרקטיקה, בייחוד בעת משבר . בפרק מוצגת נקודת מבטם של הסטודנטים כפי שעלתה מדברים שכתבו ומשיחות שניהלו בקורס, ונקודת מבטה של המרצה כפי שעלתה מיומנה הרפלקטיבי ומתגובותיה לדברים שכתבו הסטודנטים . הפרק השנים - עשר – "'כמו להטוטן, לעבור בין כובעים 7 / 24 ' - הוראה ולמידה מרחוק בתקופת משבר הקורונה ותהליכי גיבוש ופיתוח של זהות מקצועית״ ( מאת סיגל עוזרי - רוייטברג, אורית צייכנר ותמי זייפרט ) – בוחן כיצד חוו סטודנטים לתואר שני בהתמחות טכנולוגיה בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים את הלמידה מרחוק בתקופת הקורונה ( 2020 ) . נקודת מבטם היא רב - ממדית באופייה בשל היותם סטודנטים, מורים, הורים, מובילי תקשוב וסוכני שינוי במערכת החינוך . הממצאים מלמדים כי תקופת הקורונה שימשה עבור הסטודנטים מרחב לימינלי ללמידה ולהתפתחות מקצועית, אשר זימן עבורם חוויית למידה מרוכזת, אינטנסיבית והוליסטית בתחום הלמידה מרחוק . חוויה זו, על אף הקשיים שנלוו לה, הייתה משמעותית, רדיקלית ומכוננת מנקודת מבטם, ובבחינת אבן דרך משמעותית בכינון זהותם המקצועית והפיכתם של מרכזי התקשוב במערכת החינוך למובילי חדשנות טכנו - פדגוגית ודיגיטלית . הפרק השלושה - עשר – "העוגן בסערה - תפקידן המתהווה של קהילות מקצועיות לומדות דיסציפלינריות כמקור לתמיכה רגשית - חברתית ולימודית" ( מאת יונתן מנדלס וטלי ברגלס - שפירא ) – דן באתגרים שעמדו בפני קהילות מקצועיות לומדות דיסציפלינריות בישראל, בדרכי התמודדותן ובתמורות שחלו בהן עם המעבר למפגשים דיגיטליים עקב פרוץ מגפת הקורונה במרץ 2020 . הפרק בוחן כיצד השפיעו המגפה והמעבר ללמידה דיגיטלית על אופן העבודה של קהילות אלו, ובפרט על החוסן, על השלומות ועל תחושת המסוגלות של חבריה ועל תהליכי הלמידה שהתרחשו בהן . הפרק בוחן גם את השינויים שחלו בתפקידם של מנחי הקהילות המקצועיות הלומדות הדיסציפלינריות עם מעבר לפלטפורמה דיגיטלית . עם חלוף משבר הקורונה השתנו פרקטיקות ההוראה והלמידה, והתובנות מעידן זה הותאמו לתקופות של רגיעה . ככל הנראה, עיתות חירום ימשיכו להיות חלק מחיינו בשל אירועים ביטחוניים ואסונות טבע ( רעידות אדמה, שיטפונות וכו' ) . ראוי אפוא שכישורי הלמידה וההוראה שנרכשו במשבר הנוכחי יהיו חלק מתוכנית הלמידה המקצועית של הסגל האקדמי וישמשו אותו במצבי משבר עתידיים . למי מיועד הספר ? קהל היעד של ספר זה הוא כל העוסקים בהכשרת מורים במוסדות אקדמיים בישראל, ובהם קובעי מדיניות בתוכניות להכשרת סטודנטים להוראה, שלהם השפעה רבה על

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help