sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מבוא | 11 אל פנים המתקיימת מדי שנה בכפר נוער בתנאי פנימייה, להכשרה היברידית המשלבת למידה מרחוק ולמידה פנים אל פנים . ההתנסות המעשית התקיימה באופן מקוון בבית ספר קיץ וירטואלי שהוקם במיוחד כדי לאפשר מרחב להתנסות בהוראה . תיאור ההתנסות המעשית מתמקד באתגרים ובהזדמנויות בתכנונה ובהובלתה ובמרחבים שבהם פעלו הסטודנטים, הן לפניה הן במהלכה . מן הפרק עולה שחוויית הלמידה משפיעה על חוויית ההוראה, על אחת כמה וכמה בעיתות של שינויים וחוסר ודאות . הפרק החמישי – "תמיכה מקרוב בלמידה מרחוק - למרות הקורונה או בזכותה ? " ( מאת אורית שורץ - פרנקו ואורן אֶרְגַז ) – מתמקד ביועצת החינוכית, שהיא הדמות המופקדת רשמית על רווחת התלמידים בבית הספר . זיהוי סימני מצוקה בקרב תלמידים הוא משימה משותפת של מורות ויועצות, אך יועצות עושות זאת טוב יותר . תפקיד היועצת לסייע בעקיפין באמצעות הנחיה של אחרים משמעותיים בחיי הילד ( המורות וההורים ) . שיתוף פעולה זה הוא עניין מורכב בתנאי עבודה רגילים בבית הספר, לא כל שכן בתנאי משבר כמו משבר הקורונה . בפרק מוצג מחקר עצמי הבוחן את שיתוף הפעולה בין היועצת לבין בעלי תפקידים אחרים לנוכח שני מקדמי אתגר נוספים : למידה - הוראה מרחוק ועבודתה של מורה - סטודנטית . הפרק השישי – "אתגרים בתהליכי הוראה, למידה והערכה מרחוק של תלמידים עם לקויות למידה בחינוך המיוחד מנקודת מבטם של מורות וסטודנטים - השלכות על הכשרת סטודנטים להוראה בתקופת הקורונה" ( מאת מירב צהר - רוזן, דגנית הופנברטל, אפרת לוצאטו ואסתי צביון ) – בוחן את האתגרים שחוו מורות וסטודנטים בחינוך המיוחד בתהליכי הוראה, למידה והערכה מרחוק בעת משבר הקורונה . מן הפרק עולה שבשל מורכבותם של מאפייני התלמידים עם לקויות למידה וההתאמות הספציפיות הנדרשות לכל אחד ואחד מהם – המעבר המהיר להוראה מרחוק דרש מהמורות ומהסטודנטים לחולל שינוי משמעותי ביותר . שינוי זה הוביל לא פעם גם לקושי רגשי בקרב המורות והסטודנטים . הפרק השביעי – "ימי משבר הקורונה כמבוך - כיצד תפסו מתמחות להוראה בגיל הרך את הקשר עם ההורים" ( מאת איריס לוי, סיגל טיש ואלונה פלג ) – בוחן כיצד תפסו מתמחות להוראה בגיל הרך, הן בחינוך הרגיל הן בחינוך המיוחד, את הקשר עם ההורים בימי הקורונה . ההתמודדות של ילדים בגיל הרך עם הלמידה מרחוק הייתה מורכבת מזו של ילדים בוגרים יותר בשל תלותם המוחלטת בתיווך של הוריהם בלמידה מרחוק . איכות התיווך והקשר של ההורים עם הגננות הושפעו מגורמים רגשיים, חברתיים - כלכליים, טכנולוגיים וכן מהידע שברשותם ומזמינותם . הפרק בוחן הבדלים בין גננות בחינוך המיוחד וגננות בחינוך הרגיל ובין מנהלות גן לגננות משלימות, בתפיסות הנוגעות לאינטראקציה עם הורי הילדים .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help