sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

בהסתכלות מחודשת במרץ 2020 הכריז ארגון הבריאות העולמי על הקורונה ( 19 - Covid ) כמגפה עולמית ( פנדמיה ) . למגפה נודעה השפעה נרחבת כמעט על כל תחומי החיים . היא חייבה נקיטת מדיניות של סגר לפרקים וריחוק חברתי, שמשמעם בפועל היה שיתוק פעילויות רבות במדינה, ובין אלה גם של מערכות החינוך וההשכלה הגבוהה . ספר זה בוחן כיצד התמודדו מרצים וסטודנטים להוראה במכללות האקדמיות לחינוך ובאוניברסיטאות עם השינויים בתהליכי ההוראה, הלמידה וההערכה שנכפו עליהם עקב משבר הקורונה . לשמחתנו המערכות למדו בהדרגה להתמודד עם המצב והצליחו בסופו של דבר להיחלץ מן הקיפאון . בחלוף שלוש וחצי שנים מאז פרצה המגפה ולקראת הולדתו של ספר זה החברה הישראלית נאלצת להתמודד עם משבר עמוק חדש . בעקבות מתקפת הטרור ב - 7 באוקטובר 2023 פרצה מלחמת "חרבות ברזל", אשר הביאה בין היתר לשיתוק של מערכות החינוך וההשכלה הגבוהה . הסתכלות מפוכחת בראי הזמן הכאוב הזה על פרקי הספר, על שני כרכיו, מלמדת שתהליכי הלמידה, ההוראה וההערכה המתוארים בהם אינם נוגעים רק לתקופת הקורונה, שנמצאת כבר לגמרי מאחורינו ; הרלוונטיות שלהם אינה מצטמצמת למשבר הבריאותי העולמי כי אם לכל שעת חירום באשר היא . לדאבוננו נדמה כי עיתות חירום צפויות להיות חלק מחיינו, והן דורשות סיפוק פתרונות מהירים ותפקוד בתנאים בלתי מיטביים . התהליכים מבוססי המחקר המתוארים בספר מאפשרים נגישות להוראה ותמיכה בלמידה באווירת חירום המאפיינת גם מצבי לחימה ומצבים נוספים של חוסר ודאות . התכנון החינוכי - פדגוגי בתנאים הנוכחיים - כשישראל נתונה עדיין תחת איומים של שיגורי טילים ורבים מהסטודנטים ומהמרצים מגויסים או מפונים מביתם - דורש תרגול של מגוון מיומנויות ובהן חשיבה מחוץ לקופסה, גמישות רבה, כושר המצאה, יצירתיות ואלתור . כל זאת במהירות, תוך כדי תנועה ובתנאים שבהם המשאבים מוגבלים והפעילות אינה מתוכננת ומתוקצבת מראש . ממצאי המחקרים המוצגים לאורך פרקי הספר, הניסיון, המסקנות והתובנות של המעורבים בתהליכי הכשרת מורים בישראל בתקופת הקורונה - חוקרים, מרצים, מדריכים פדגוגיים וקובעי מדיניות - עשויים לשמש את מערכת הכשרת המורים בישראל גם בעת חירום זו, בצל המלחמה הנוכחית . העורכים מרץ 2024

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help