sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 | הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה : אתגרים, הזדמנויות ושינוי | כרך ב הקורונה, לא התאפשר לקיים התנסות זו . בפרקים בכרך זה מתוארים ניסיונותיהם של המדריכים הפדגוגיים לשמור על איכות ההתנסות בהוראה גם כשהיא מתקיימת מרחוק, ולא בסביבתה הטבעית בלבד, היינו בגני הילדים ובבתי הספר . הפרק הראשון – "ההכשרה הקלינית להוראה בעת משבר : התמודדות מדריכים פדגוגיים עם סגירת בתי הספר בגל הראשון של הקורונה" ( מאת ברכה אלפרט, תמר אריאב, לינור הדר ואורן אֶרְגַז ) – מציג חקר מקרה איכותני שבחן את דרכי ההתמודדות של המדריכים הפדגוגיים במכללת בית ברל עם סגירת בתי הספר בגל הראשון ( מרץ - מאי 2020 ) . המחקר מצביע על שלושה דפוסי תגובה בקרב המדריכים הפדגוגיים עם תחילת משבר הקורונה וסגירת מוסדות החינוך : שינוי והתייחסות קלים, היענות והתאמה לשינוי, שינוי והתייחסות מהותיים . דפוסי תגובה אלה עלו בכל אחת מארבע קטגוריות : דרכי הוראה, תוכנית הלימודים, קשר עם המורים המאמנים והתייחסות לרגשות . הפרק השני – "להיות מדריכה פדגוגית בעת משבר הקורונה" ( מאת מיכאלה כדורי - שלזק ואורית ברוזה ) – מציג מחקר שעוסק בשאלות הנוגעות להכשרה ולהתנסות מעשית במרחב החדש שנוצר בעת משבר הקורונה : איך מתאימים את ההוראה למרחב המקוון וכיצד מכשירים לכך ? איך מסייעים למתכשרים להוראה לקיים קשר ותקשורת מרחוק עם התלמידים ועם המורים המכשירים ? בעת משבר הקורונה נדרשו המדריכים הפדגוגיים, האמונים על ההכשרה בשטח, להגיב מהר על השינוי, אגב חשיבה משותפת עם צוות בית הספר והמוסד האקדמי . הפרק מספר את סיפורה של מדריכה פדגוגית למדעים במכללה להכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה . הוא מתאר את התמודדותה עם תחושת חוסר הוודאות וחושף את תפיסותיה, ערכיה ולבטיה, את ההחלטות שקיבלה ואת השפעתן על הקשר עם שותפיה להכשרה ( סטודנטיות ומורות מכשירות ) . הפרק השלישי – "הדינמיקה של ההתנסות בהוראה בימי הגל הראשון של הקורונה - מאפיינים, דרכי תמיכה ושביעות רצון מנקודת מבטם של הסטודנטים" ( מאת היפאא מג׳אדלה, דניאל ניקריטין, שלגית שחר בללתי ואלכסנדרה דניאל סעד ) – בוחן את אופני ההתמודדות של סגלי ההוראה ואת ההתאמות שנקטו בהתנסות המעשית בתקופת משבר הקורונה, וכן את מידת שביעות רצונם של הסטודנטים מהתנסות זו . הפרק מתחקה אחר התמיכה הפדגוגית, הטכנית והרגשית שקיבלו הסטודנטים מגורמים שונים המעורבים בהתנסות המעשית, ואחר מידת שביעות רצונם ממנה . הממצאים שמוצגים בפרק מלמדים שהתמיכה השכיחה ביותר שקיבלו הסטודנטים הייתה התמיכה הרגשית, ולאחריה התמיכה הפדגוגית, ואילו התמיכה הטכנולוגית הייתה מועטה יותר באופן מובהק . הפרק הרביעי – "אתגרים והזדמנויות בהתנסות מעשית בהוראה בימי קורונה – הכשרת קיץ חותם נעמי 2020 " ( מאת מיכל שני וקטף מוראד סלאמה ) – מתאר התנסות מעשית בהוראה בהכשרת חותם נעמי בקיץ 2020 . הכשרה זו הוסבה מהכשרה פנים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help