sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 | הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה : אתגרים, הזדמנויות ושינוי | כרך א הגורמים התורמים ליצירתה של קבוצה מקוונת בהכשרת מורים מזורזת ומקוונת, הן את הגורמים המעכבים אותה . הפרק התשיעי – "'הוראה בפיג'מה : הכשרה מרחוק בחינוך המוזיקלי" ( טל וייס וביאטריס בר ) – עוסק בזיהוי פרקטיקות חדשות שנוצרו באופן ספונטני כדי לתת מענה מיידי למצב המאתגר שנוצר במשבר הקורונה . במהלך המשבר התברר ששיטות הלמידה וההוראה בחינוך מוזיקלי אינן רלוונטיות עוד למצב החדש . הפרק מבליט עקרונות וקווים מנחים חדשים ללמידה מרחוק בחינוך המוזיקלי, שעלו מהעבודה בשטח עם סטודנטים . עד כה לא פורסמו מחקרים העוסקים בשיטות הוראה מרחוק בחינוך המוזיקלי ולא נחקר מודל הכשרה חדשני בעקבות המעבר להוראה מרחוק . המחקר המוצג בפרק זה הוא אפוא ראשוני . הפרק העשירי – "הסבת אקדמאים להוראה בקבוצה רב - תרבותית : היבטים טכנולוגיים, פדגוגיים ובין - אישיים בסדנה לאימוני הוראה בצל הקורונה" ( מאת מרי גוטמן ) – מתעד חקר מקרה, המבוסס על סדנה לאימוני הוראה במדעי החברה שהעבירה החוקרת בקבוצה רב - תרבותית של סטודנטים בתוכנית להסבת אקדמאים להוראה באחת האוניברסיטאות בארץ . הסדנה, שהועברה בשנת תש"ף עם פרוץ מגפת הקורונה והטלת הסגר, הומרה למתכונת מקוונת ולמפגשי זום . פרק זה מתעד את מהלך הסדנה ומעלה שלושה סוגי ממצאים הנוגעים להיבט הטכנולוגי, הפדגוגי והבין - אישי של ההוראה מרחוק . הפרק האחד - עשר – "תגובות רגשיות, חוסן ומשאבי התמודדות בקרב פרחי הוראה בעקבות התפרצות משבר הקורונה" ( ח׳אלד אלסייד וורד פלפל קיסר ) – עוסק בתגובות רגשיות, בחוסן ובמשאבי התמודדות של פרחי הוראה בצל הקורונה בראי התאוריה הסלוטוגנית . המחקר המוצג בפרק בוחן את השאלה עד כמה תחושות של קוהרנטיות אישית וארגונית עזרו לפרחי ההוראה להתמודד עם מגפת הקורונה בשתי הזירות הדומיננטיות : בית הספר והמכללה . במחקר השתתפו סטודנטים הלומדים בתוכנית להסבת אקדמאים להוראה . אחת המסקנות ממחקר זה נוגעת לחשיבותו של מתן ליווי רגשי לפרחי ההוראה הן מצד מדריכי המכללה הן מצד המנגנון לקליטת מורים חדשים בבית הספר . הפרק השנים - עשר – "תפיסות ודרכי התמודדות של סטודנטים להוראה מהחברה הערבית בתקופת הקורונה" ( מאת נעם לפידות - לפלר, איזבל רמדאן ווליד מולא ) – עוסק בתהליך הלמידה וההתפתחות של סטודנטים ערבים בתוכנית ההכשרה להוראה בבתי הספר העל - יסודיים במכללה האקדמית לחינוך אורנים בתקופת הקורונה . מניתוח הממצאים עלו שתי תמות עיקריות : תפיסותיהם וחוויותיהם

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help