sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 | הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה : אתגרים, הזדמנויות ושינוי | כרך א מלבד האתגרים המשותפים לכלל המרצים במכללות, עמדו בפני מרצי המכללה אתגרים שמקורם במתח בין הרצון להשיג הוראה אפקטיבית לבין הרצון לסייע לסטודנטים ולהתאים את דרכי ההוראה למאפייניהם הייחודיים . הפרק השני – "התמודדות המכללה האקדמית הערבית לחינוך חיפה בעת משבר הקורונה : חקר מקרה" ( מאת ח'אולה זועבי, אימאן אבו - חנא נחאס והנאדי אבו אחמד ) – בוחן את התמודדותה של המכללה האקדמית הערבית לחינוך חיפה עם משבר הקורונה . הפרק מציג מחקר הבוחן את עיצוב מדיניות המכללה ויישומה במצב של משבר חריף ואי - ודאות פתאומית . המחקר נשען על הפרדיגמה האיכותנית, ואיסוף הנתונים בו התבסס על שני מקורות : רפלקציה של החוקרות ; וראיונות עומק חצי מובנים עם 13 אנשים שהיו שותפים לעיצוב וליישום המדיניות בעת המשבר ונבחרו בדגימה מכוונת . הפרק השלישי – "למידה מתוקשבת של סטודנטים בדואים במהלך הגל הראשון של מגפת הקורונה : אתגרים ותובנות״ ( מאת ליאור סולומוביץ', אמאל אבו סעד, אחמד אלעטאונה ולירון אוחיון שוקטי ) – מציג מחקר העוסק באתגרים ובתובנות בלמידה מתוקשבת של סטודנטים בדואים בתקופת הגל הראשון של נגיף הקורונה . החברה הבדואית מאופיינת בקשיים בנגישות לאינטרנט ( בשל תשתית רשת רעועה, חסמים תרבותיים, מודעות נמוכה לאפשרויות הקיימות ברשת האינטרנט, היעדר אוריינות דיגיטלית ועוד ) . נראה שתקופה זו טמנה בחובה הזדמנות לחשיבה מחודשת על תהליכי למידה, הוראה והערכה ועל מקומה החשוב של תרבות ארגונית בתהליכים אלה . הפרק הרביעי – "'החתיכה החסרה" : היבטים חברתיים ורגשיים בתפקידם של אנשי ונשות חינוך במשקפי פרחי הוראה" ( תמר חן לוי ויפה בוסקילה ) – חושף כיצד תפסו פרחי הוראה בתחילת דרכם הפדגוגית את תפקיד המורה בעיצומה של מגפת הקורונה . חשיפתן של תפיסות אלה מסייעת ליצירת שיח רגשי מקדם ולהקניה של כלים להתמודדות רגשית - חברתית מיטבית בבית הספר בימים כתיקונם ובמצבי משבר . ניתוח טקסטים רפלקטיביים של סטודנטים שופך אור על הדרך שבה פרחי הוראה תופסים את הממדים הרגשיים, הארגוניים והחברתיים של עבודתם בתקופת הקורונה : רגשות במרחב הפרטי, תפיסת תפקיד המורה ותפקיד המנהל וההנהלה ביצירת רווחה רגשית . הפרק החמישי – "'רוקדים טנגו' : הצורך בנוכחות דינמית ופרסונלית של מרצים בקורסים מקוונים במוסדות להכשרת מורים בתקופת הקורונה" ( מאת ליאת אייל, ניצן אליקים ויעל נבון ) – בוחן מרכיבים ומאפיינים של הוראה אקדמית

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help