sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מבוא | 11 להוראה עם משבר שכמותו לא ידעה מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל מעולם . המחקרים מבטאים את סקרנות החוקרים במכללות ובאוניברסיטאות לא רק באשר לשיבוש שחל בתהליכי ההכשרה המסורתיים, אלא גם באשר ליכולתו לתרום לתהליכי ההכשרה להוראה . הספר מציג לא רק מחקרים, אלא גם יוזמות מבוססות מחקר ( evidence - based ) העוסקות בהכשרת מורים הן בשלב הכניסה להוראה הן בשלב ההתפתחות המקצועית בעת משבר הקורונה . ההנחה שאימצנו בעת העבודה על הספר הייתה שמשברים אומנם מערערים את יציבותה של הקהילה החינוכית על כל מרכיביה – גני ילדים, בתי ספר ומוסדות להכשרת מורים ( 2012 , Smith & Riley ) . עם זאת הם עשויים לטמון בחובם גם הזדמנויות להתפתחות, לצמיחה ולשינוי . חשוב ללמוד על התמודדות מערכת ההכשרה להוראה עם משבר הקורונה גם לקראת משברים ושינויים עתידיים, שמערכות החינוך בכלל והכשרות המורים בפרט תידרשנה לעמוד בפניהם . פרקי הספר מתארים את ההתמודדות של מערכת הכשרת המורים בישראל עם המשבר מנקודת מבטם של המרצים והסטודנטים במוסדות ההכשרה להוראה ומספקים תמונה אותנטית על חוסנם של מוסדות אלו בעת המשבר . מבנה הספר 25 פרקי הספר קובצו בשני כרכים . הכרך הראשון אינו מחולק לשערים . הוא מכיל 12 פרקים . בכרך השני שני שערים ו - 13 עשר פרקים ( פירוט על מבנהו, ראו במבוא לכרך ב ) . כרך א : סוגיות בהכשרה להוראה בכרך זה 12 פרקים הבוחנים את האתגרים שחוו מרצים וסטודנטים בתוכניות להכשרת מורים במכללות האקדמיות לחינוך ובאוניברסיטאות . הפרקים מלמדים על התמודדות המרצים והסטודנטים עם הקשיים הפדגוגיים, החברתיים, הרגשיים והטכנולוגיים בעת משבר הקורונה ועל הדרכים שנקטו כדי להתמודד עימם . הפרק ראשון – "התמודדות מורי מורים במכללה דתית - חרדית עם המעבר להוראה מרחוק בראשית תקופת הקורונה" ( מאת שמואל שנהב, אייל גפן, אסתי שדיאור וברוך שטיינר לילי ) – מתמקד במגזר החרדי ובוחן את האתגרים שעמדו בראשית תקופת הקורונה בפני מרצים במכללה ירושלים, מכללה אקדמית דתית לחינוך, שרבים מתלמידיה שייכים למגזר זה . עבור הסטודנטים החרדים בישראל הציב המעבר הפתאומי ללמידה מרחוק אתגרים ייחודיים, שנבעו מנגישותם המוגבלת לאינטרנט וממאפייניהם האידאולוגיים, החברתיים והמשפחתיים הייחודיים .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help