sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מבוא 11 לפני כעשור, בצד תהליכים אלה, התפשטה ברחבי המוסדות להשכלה גבוהה והמכללות להכשרת מורים אופנת "החדשנות" . גם בחלוף הזמן קשה למצוא מפגש מורכב יותר מהמפגש בין חינוך לחדשנות ובין פדגוגיה לאי-ודאות . עד לתחילת המאה ה- 20 ובמהלך שנות דור, השתייכו הפרופסיות המתבססות על פדגוגיה לאגף מסורתי, שמרני . דיואי ( 1986 ) , אבי החינוך הפרוגרסיבי ומאבות החדשנות הפדגוגית, היה הראשון להתחיל במהפכה החינוכית . החיבור שביצע בין המושגים דמוקרטיה לחינוך יצר גישה חדשה ומהפכנית ( 1986 Dewey, ) . אולם, מהפכה זו לא תמה והגלים שדיואי יצר במערכת החינוכית הרחיבו אדוות רבות שהובילו למערבולות של אי-ודאות . אם נוסיף לזה את מהפכת המידע והתקשוב, שדיואי לא זכה להכיר, ובחודשים האחרונים אף מהפכת הבינה המלאכותית ( AI ) — שמקיפה אותנו מכל עבר ועדיין לא ברורות השלכותיה ואופן השתלבותה במערכות החינוך — אזי נבין שבתקופתנו המהפכה החינוכית לא תמה . ברם, ברוב בתי הספר מרבית השיעורים מתקיימים במתודות של הוראה פנים-אל-פנים . ברוב המוסדות להכשרת מורים, במכללות להוראה ובאוניברסיטאות ההוראה עדיין מסורתית . המהפכה שדיואי החל דורשת המשך ואז הגיעה הקורונה . מגפת הקורונה יצרה "שיבוש" במוסדות החינוך, וחייבה מעבר "זמיש" ( אג'ילי [ agili ] — שילוב של שתי מילים : זריז וגמיש ) להוראת חירום מרחוק ( ERT ) — למידה והתנסות מעשית באמצעות מסכי המחשבים . סטודנטים ומרצים בכל המוסדות האקדמיים חוו שיבוש ששינה לחלוטין את דרכי ההוראה וההתנסות השגרתית והמוכרת ובבתי הספר מורים ותלמידים חוו שיבוש משמעותי בלמידה ובהוראה . בתי הספר פעלו בצורה חלקית בלבד, נסגרו ונפתחו לאורך השנה והתבססו בעיקר על למידה מרחוק . סטודנטים בהכשרה למקצועות החינוך וההוראה נאלצו גם ללמוד מרחוק וגם לבצע התנסות מעשית בשיטות אחרות, שונות ולא מוכרות של הוראה מרחוק . שינויים אלה היו דרמתיים . ספר זה מבקש לפתוח שלושה שערים, שכל אחד מהם מאפשר הצצה לעבר החומה הבצורה של הכשרת מורים בעידן של אי-ודאות . הספר כולל שישה פרקים השופכים אור על סוגיות שונות בהכשרת מורים בתקופה של אי-ודאות ומשבר .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help