sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 1 כי כלי רע ועקב זאת אין לנו מושג כלשהו על הממשי, היחסים בין הדיבור לבין מה שמושמט ממנו דורשים התייחסות לפן ה"לא מושלם", הצד הרע של השפה . בהוראה האחרונה ביותר, ההוראה הבורומאית, מקנה לאקאן לשלושת הסדרים מעמד שווה, והריק הקושר ביניהם הוא המקום שבו שוכן האובייקט a , מה שמבליט את מקומה של הדממה כְּמה שגם יוצר קשירה בין הסדרים . אחד הניסוחים של לאקאן שנגעו בי מאוד היה הפועל שבו השתמש כדי לתאר את השפעתו של 2 כלומר לטפטף, דיבור ההורים על ילדיהם : s’instiller , להחדיר באטיות . באותו משפט מודגש הרעיון שאופן הדיבור שהוחדר אינו יכול אלא לשאת גם את הטבעת האופן שבו הוא, הילד, התקבל על ידי ההורים . רעיון זה הרשים אותי מאוד, ושנים מאוחד יותר מצאתי משפט אחר התואם לו בעטו של הפילוסוף ג' . דידי- הוברמן . הוא אומר שחלק ממה שמסרו הורים ניצולי שואה לילדיהם הוא הדממה . דממה שטופטפה . מובן שאין להפוך זאת לכלל, וגם לא להניח שאין גרסאות שונות והבדלים לאופן שדברים נמסרו ולקונסטלציות המשפחתיות . אחת הצורות שבה העניין יכול לקבל ביטוי היא לחוש שההיסטוריה המשפחתית היא חור 1 Lacan, J . , Le Séminaire , Livre XXV, Le moment de conclure שיעור מה- 10 בינואר 1978 . לא פורסם . 2 Lacan, J . , Conférence à Genève sur le symptôme , La Cause du Désir No . 95, 2017, p . 12

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help