sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 יובל נבו הילדה החלה לפתור, ובהדרגה החלה החשדנות להתפוגג . כעבור כמה דקות היא כבר הייתה שקועה לחלוטין בחידה . התחלתי לשוחח עם הוריה, ששאלו אותי שאלות שונות על בית הספר . כעבור כעשרים דקות התבוננה בי הילדה בגאווה מהולה בחשש והציגה לי את הפתרון . שיבחתי אותה, ואז שאלתי אותה "איך היה לך ? " ועברנו לשוחח על צורת הלמידה בבית הספר, על מה שנדרש מהתלמידים, ועליה : על התחביבים שלה, על הרצונות שלה, ועוד . השיחה קלחה . כמה שנים קודם לכן, בערב אחר ובמקום אחר, בכיכר ציון בירושלים, ביום חמישי בחצות, ישבתי לצד נער בן שתים-עשרה . לנער היו פאות ארוכות ובגדים בשחור ולבן, אך הוא היה שתוי לחלוטין . הוא צחק, צעק וקילל את כל מי שסביבו . נערים כמוהו לא היו חזון נפרץ, ופגשנו רבים מהם שם במסגרת עמותת "עלם", שבה התנדבתי, עמותה שמטרתה היא מתן מענה לנערים בסיכון . תפקידי ותפקידם של מתנדבים אחרים שהיו בכיכר באותו הזמן היה לשוחח עם הנערים ולשמש עבורם אוזן קשבת . כיכר ציון שאבה אליה בלילות חמישי נערים רבים כדוגמת הנער שלצידו ישבתי, נער שגדל בבית חרדי אך התרחק ממנו וחיפש את דרכו החוצה . ניסיתי לדובב אותו ולשוחח איתו, אבל לא היה ממש עם מי לדבר . הוא ישב בשלו, ולא התחשק לו לפתוח בשיחה . זו הייתה הפעם הראשונה שפגשתי בנער הזה, הוא עניין אותי . רציתי לנסות ולהגיע אליו . חשבתי לעצמי כיצד ניתן להתקדם הלאה . לבסוף הוצאתי מכיסי ארבעה טושים, ושאלתי אותו אם הוא רוצה לראות משהו . הוא לא הבין מה אני רוצה, אבל הסכים . סידרתי מולו את ארבעת הטושים הו . הוא לא הבין מה אני רוצה, אבל הסכים . סידרתי מולו את ארבעת הטושים בצורת בצורת גביע, ובמרכזם הנחתי אבן שמצאתי על הקרקע : רכזם הנחתי אב ן שמצאתי על הקרקע : י לו שעליו להזיז שני טושים בלבד, כדי שעדיין תתקבל צורת גב יע, אבל האבן צריכה לה לגביע . הוא התחיל להזיז טושים . כמה פעמים יצר צורה שאינה גביע, והבהרתי צאה הסופית חייבת להיות גביע . בפעמים אחרות נוצר גביע שונה מהגביע ה

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help