sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

חזק מהשכחה 13 לאמי היו שלוש אחיות שגרו בכפר שלנו . גם אביה, סבי חנא, ואמה, סבתי רוג'ינה, גרו בכפר . הם התגוררו בו לבדם, שכן שני אחיה, שלא הכרתי, היגרו כאחיו של אבי לברזיל בימי שלטון התורכים . הם התכתבו כל העת עם סבי, אביהם, אשר היה זה שעודד אותם להגר, שכן פחד שיגויסו לצבא התורכי . הגעגועים לבניהם הרחוקים העיבו על חייהם של סבי וסבתי . מגורינו, אנו, הנכדים משתי בנותיהם הגדולות, בכפר, וביקורינו התכופים בביתם, וכן מכתבי הבנים שהגיעו מברזיל, לא הקלו בהרבה על סבלם . אף הם היו כענף שנכרת מעץ, ללא שארי בשר בכפר . לא הִכרתי אבות במשפחה מדורות רחוקים יותר מזה של סבי, אביו של אבי, וליתר דיוק הוא לא סיפר לי עליהם מאומה . לא היה לו אילן יוחסין להתפאר בו כלבני החמולות הגדולות בכפרנו . הוא נהג לחזור ולצטט בית משיר ששיננו באוזניו בבית הספר אל – מוסקובּיה בכפר, שבו למד תקופה קצרה : " י י ח ו ס ו ש ל ה ג ב ר ב ה י ש ג י ו " . האם מפני שהאמין בכך לא דאג לספר לנו על ייחוסו, או ליתר דיוק על ייחוסו של אביו ? האמת היא שברבות הימים אני חרתּי משפט זה על דגלי והאמנתי בו, שהרי במה תועיל לאנשים הכרת ייחוסי ? האם מעשיי לא חשובים יותר ? ונאמר שאבותיי הם נצר לשושלות של רמי מעלה, כפי שנהגו אחדים להתפאר, איזה ערך יש לכך אם מעשיי נקלים ומזיקים ? כאשר הגעתי לגיל בגרות נודע לי שסבי, סבתי ואבי סבי מצד אמי, הגיעו מאל – כּופייר, כפר לבנוני השוכן למרגלותיו הצפוניים של הר החרמון, בקצה הדרומי של ואדי אל – תים . הם היגרו לגליל בימי "מרד השישים" במאה התשע – עשרה בלבנון, אותו מרד שהאנגלים והצרפתים הפכו למלחמה עדתית, אף כי בתחילתו היה מרד של הפלאחים בשיח'ים הפאודלים ובעריצותם . במנוסתם אל הגליל הגיעו אל הכפר ג'וליס הסמוך לכפרנו והתיישבו בו . מה שמפליא הוא שכל תושבי הכפר הזה הם בני העדה הדרוזית שידוע היה כי נלחמה בעדתם בלבנון, ועם זאת, במשך

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help