sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 פרופ' אביתר שולמן מועֶילים ולדחות רעֶיונות מזיקים . הדגש הוא עֶל מה שבאמת מועֶיל, מה שמאפשר יותר קשיבות, אכפתיות, והתבוננות שאינה מוליכה אותנו שולל . ככל שנפעֶל באופן מועֶיל ומיטיב יותר, נעֶמיק במוסר ונחווה איכות חיובית יותר בחיינו . כאן מגיעֶים הרעֶיונות המרכזיים הבודהיסטים, מהסוג של החולפיות, היעֶדר-העֶצמי ואי-הנחת ( אצל פדרמן, בסדר הזה ) . אלה מאפשרים לנו מבט קרוב ומשמעֶותי עֶל הדברים כפי שהם מתהווים ומתפרקים להם בעֶולם — הן היקר לנו והן היקר-פחות משתנים ומתפרקים . כאשר אנו רבים עֶם טבעֶם המתפרק של הדברים, זה כואב . כאשר אנו פוגשים רעֶיונות אלה ומבינים אותם יותר לעֶומק, הם יבשילו לכדי מחשבות בריאות יותר, שייצרו פעֶולות מיטיבות . את זה אפשר לדייק ולהעֶמיק במדיטציה בהמשך . זה בעֶצם כל העֶניין . בתווך אסף מסייעֶ לנו להבין רעֶיונות אלה יותר לעֶומק כאשר הוא שואב מתורות שונות ממזרח וממעֶרב . אך עֶיקר הדברים הם מפגש בשרני וגופני עֶם הבודהיזם . הוא מדייק את המבט בעֶזרת רעֶיון הקרמה, שתמציתו להראות לנו כיצד כוונות התודעֶה הם אלו שמכוננות אותה ומנחות את המשך יומנו ודרכנו . בתוך כך, כאשר התחלנו להבין את הרעֶיונות, והמחשבה קצת מתרככת, הדרך מציעֶה לפתח את איכויות הפעֶולה, שהרי הן מכוננות את חיינו . הכוונה לא רק יוצרת מציאות, אלא בדרך כלל היא למעֶשה המציאות, במובן זה שהיא לב הווייתנו . כפי שאסף מדגיש — חיים מוסריים הם חיים מאושרים . אין פשוט ואמיתי מזה, והלוואי שאנו ושאר בני האדם היינו מצליחים להתוודעֶ אל האמת הזו באופן אמיץ יותר . כך אפשר, למשל, לשים לב לכוח המכונן של הדיבור, ולאיכות הבריאה שיכולה להיות לדיבור מיטיב ולפעֶולה מיטיבה ולהשפעֶתם עֶל התודעֶה שלנו, וכמובן עֶל זו של הסובבים אותנו . אסף מציעֶ לנו מיני הסברים לרעֶיונות האלה, ומוסיף תרגולים שמאפשרים

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help