sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

אל הזיכרון המצטבר, מעֶבר לכאן-ועֶכשיו 11 להיצמד יתר עֶל המידה למילים ולרעֶיונות, אלא להקשיב ולהניח להם לנגן . בספר הזה הקצב חשוב יותר, הנשימה, הרוך . ועֶדיין יש כאן כמה רעֶיונות חשובים, כמה דגשים שמובאים בספר, שראוי לשים אליהם, ושיעֶזרו לנו להפנים טוב יותר את הדהרמה . אסף מבקש לעֶבור מעֶבר למיינדפולנס, מעֶבר לכאן-ועֶכשיו אל הזיכרון המצטבר, שבו יש מקום לסיפור, לדמיון ובעֶיקר למחשבות, ולהתכוונות ולניווט פיקח של מהלך יומנו . מה שבמיוחד חשוב בעֶיניי בספר הוא המקום שהוא עֶושה למוסר, לפעֶולה מיטיבה, כתשתית האמיתית, ואולי אף המטרה, של הדרך הבודהיסטית . זוהי הקרקעֶ הממשית של התרגול, שבה מבשילה המדיטציה, ובה יש עֶרך ללימוד הפילוסופי . ואלה, המדיטציה והפילוסופיה, תפקידן גם הוא לפעֶול בעֶד הטיפוח המוסרי, בעֶד הבשלת האיכות האנושית, בעֶד היכולת לחמול עֶל היש ולהכיר באין . רעֶיונות גדולים ופסיכולוגיות מורכבות עֶל היאחזות ותשוקה, קרמה, תודעֶה, היעֶדר-אני וריקות, הם בעֶצם הכוונה של המחשבה בכיוונים שיועֶילו להפנמה ויעֶמיקו את הטוב . הפעֶולה האנושית ואיכות הלב שמלווה אותה הם תשתית הבודהיזם, והמקום שאליו הוא מכוון . אני שב עֶל הדגש — מוסר, ולא דווקא חוכמה ומדיטציה . דרך — קודם ל"תרגול" . האיכות הזו הולכת ומתבהרת לאורך הספר, כאשר אסף משתמש במבנה המכונן של שמונת איברי הדרך כדי לבאר את רעֶיונותיו . אחזור עֶל כמה ממילותיו הטובות ואשזור בהן משלי כדי להבהיר את הגישה — היא שחשובה, יותר מהרעֶיון . הדרך, אנו למדים, היא פיתוח אמיתי של הסובייקטיביות, של האיכות האנושית . מי יודעֶ אם יש לפיתוח הזה קצה . איבר הדרך הראשון הוא ההשקפה הנכונה, ואכן יש להיבט זה של הדרך ממד פילוסופי ורעֶיוני . אך כפי שמדגיש אסף מהרגעֶ הראשון, מדובר בפילוסופיה מעֶשית, שכן מטרתה לאמץ רעֶיונות

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help