sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

שיעורים בקולנוע 14 הקולנוע הישראלי החדש כמו גם הישן . הנבואה שלי דאז התגשמה : הסרטים החדשים היו למגדלור שמאפשר לנו להעריך מחדש גם את הקולנוע הישראלי של פעם . פורסמו ספרים וכתבי עת ( כמו קולנוע 2016 של פורום מבקרי הקולנוע בישראל ) , נוצרו סדרות טלוויזיה ( כמו חגיגה לעיניים של יאיר רוה, נואית גבע ואריק ברנשטיין ) , הופקו אירועים מיוחדים, רטרוספקטיבות ועוד . גם אופן הדיון של המבקרים בסרטים הישראליים השתנה . עלייתם של בלוגים לקולנוע מאפשרת דיון רחב יותר באסתטיקה של הסרטים ; דור חדש של מבקרים מבקש לדון לעומק בסרטים המקומיים ולא להסתפק באמירה "אהבתי / לא אהבתי" ; גם סגנון הראיונות עם יוצרים בתקשורת דומה לעתים יותר לזה המופיע ב קרחונים בארץ החמסינים . דוגמה לכך היא השיחה שניהל שני קיניסו עם הבמאית טלי שלום עזר . קיניסו נער בן 19 ( היום כבר בן 21 ) משדרות, איש קולנוע בתחילת דרכו שהתאהב ב פרינסס והחליט לראיין את הבמאית . הבלוג "סריטה", בניהולו של אורון שמיר נתן לו במה לפרסום השיחה . כשקראתי את הטקסט של שני נדהמתי . איך נער צעיר כמוהו מסוגל לשאול שאלות עמוקות כל כך, להתעניין ברגישות כזאת בשפה הקולנועית, ומשם להגיע עם הבמאית לדיונים מורכבים על הטבע האנושי ? פניתי אליו מיד אפוא והזמנתי אותו לשלב את הטקסט בספר . הצעתי לו שנערוך את הטקסט יחד, נרחיב אותו, ושבמקום שיחה שלי עם טלי שלום עזר, נפרסם את זו שלו . הטקסט של שני מבטא לתחושתי את המגמה החדשה והמבורכת הזאת של התייחסות רצינית יותר לקולנוע הישראלי . אני מרשה לעצמי להאמין שסוג השיח הקולנועי שניסיתי לפתח בספרי הקודם — שאותו קרא שני — השפיע וחלחל אליו בדרך זו או אחרת . עם זאת, ברור לי

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help