sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 העבר . על ציר הזמן, אם נבקש לתאר את הלידה, הגדילה וההתפתחות של דבר מה, שורשים הם ההתחלה, והם מתפשטים בחלל כדי להיזון מכל מקור נגיש ( אם נוקטים במטפורה הבוטנית, יש לסחוט אותה עד למלוא הפוטנציאל שלה ) . בקצה האחר של ציר הזמן ישנן הזהויות, שמאכלסות את ההווה — הווה בתנועה, שתמיד מוכן להקרין את עצמו אל העתיד, ובו בזמן נעשה בעצמו עבר . בכל נקודה בציר הכרונולוגי, זהויות הן יעד : מאופיינות על ידי חללים מנטליים וחומריים מוגדרים היטב, אבל תמיד לא יציבים ומשתנים, כפי שנכון לגבי כל דבר חי . לא לראות עוד את החיוניות של ה ז ה ו י ו ת , פירושו להכחיש התבוננות ה י ס ט ו ר י ת בהן ובשורשים שהן נובטות מהם, או ב"מקורות" שלהם . פירושו להתייחס אליהן כאל ב ל ת י נ י ת נ ו ת ל ש י נ ו י ביחס לעתיד, ולהקדיש את עצמנו לא לשימורן חיוֹת — בהתאמות ההולמות — אלא להקפאתן, לארגונן על פי חוקים, לתחימתן במוזיאונים . פירושו להתייחס אליהן כאל ב ל ת י נ י ת נ ו ת ל ש י נ ו י ביחס לעבר — עבר שהופך בדרך זו לאגדה בלבד ולערפל קולוסאלי . זהו אליל המקורות שצץ שוב, בניגוד לכל ראָיה, בניגוד לכל היגיון . ודבר זה מצדיק את הבחירות הרדיקליות של מי שאינם מגבילים את עצמם להמלצה על זהירות בשימוש במושגים ובטרמינולוגיה, אלא מתנגדים להם, עד שהם מסלקים אותם מאוצר המילים ומהדמיון הקולקטיבי .

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help