sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 חכמה לשלמה ( רם 2020 : 141 ) , ואת חשיבות הבנת הממד ההיסטורי לשם ניתוח ההווה . כמו כן הושפעה כתיבתו של דשן גם מאנתרופולוגים מרכזיים בני התקופה כגון ויקטור טרנר ( 2004 [ 1969 ] ) , שהתמקד במרכזיות הטקסים בחייהן של קבוצות ובתפקיד הדינמי והעוצמתי של סמלים בהקשר זה, וקליפורד גירץ, שהתמקד במפגש של חברות מסורתיות ושל אנשים בעלי זיקה דתית עם תהליכי מודרניזציה ( גירץ 2007 [ 1968 ] ) . אבל דשן לא רק השתלב בזרמים תיאורטיים אלא גם הציע תרומות תיאורטיות חדשניות משלו . תרומה אחת היא טיפולוגיה של שינוי סמלי, הכוללת ארבעה מרכיבים : חיסול, יצירה, חילול וחידוש . אחת האבחנות החשובות של קליפורד גירץ, שמזוהה כקלסיקון של הגישה הפרשנית, הייתה שתיאוריה זו אינה יכולה להציב מבנים תיאורטיים מושלמים מדי, אלא צריכה להציג הכללות וטענות צמודות לנתונים האמפיריים . הבעיה היא שקשה מאוד ליצור עולם מושגים תיאורטי שמצד אחד, לא נגרר לאמפיריציזם, ומצד אחר, לא נגרר לתיאוריות שמרחפות גבוה מעל הנתונים . בקיצור, קשה מאוד ליצור תיאוריה פרשנית טובה ושימושית . דשן הציג טיפולוגיה כזו, שבה נעזרים אנתרופולוגים עד היום . תרומה שנייה של דשן היא תיאוריה של זהות . המאמר "לשאלת ההסתגרות העדתית של יוצאי דרום תוניסיה" מציג הסבר תיאורטי ייחודי הנוגע לזהות אתנית . דשן טוען שהנחקרים אינם ניתנים לסיווג כמי שנטמעו בכור ההיתוך או לחלופין כמי שמתנגדים לכל אקולטורציה בשם הנאמנות לתרבות שטיפחו במדינות המוצא שלהם . תחת זאת דשן מתאר את נחקריו כמי שנקטו עמדה מצבית המשתנה בהתאמה למקרה שעל הפרק . הם אינם מבקשים להכריע בין עמדה אוניברסלית של כלל ישראל לבין עמדה קהילתית- מקומית ובדלנית יותר, אלא יוצרים סינתזה ביניהן . האופן שבו דשן הגיע לניסוח תיאוריה שכזו מעיד, שוב, על ההשפעה העמוקה של מקס גלקמן על עבודתו . גלקמן היה מהחוקרים המזוהים ביותר עם

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help