sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

1 בנוסף לכך שאנו לימוד בינה מלאכותית עושה אותנו חכמים יותר . לומדים תחום חדש, הרי שבניגוד לתחומים אחרים כגון פיזיקה, שבהם אנו מתמחים בנושא מסוים, כאן אנו לומדים דבר‑‑מה גם על עצמנו, לומדים כיצד אנו חושבים, כיצד אנו פותרים בעיות וכדומה . לבינה מלאכותית ישנו קשר חזק לתחומים אחרים כגון מדעי המוח, פסיכולוגיה קוגניטיבית, קוגניציה, כלכלה, תורת המשחקים ועוד . הניסיון להבין כיצד אנו חושבים הוא משותף לתחומים האלו . גם כיום רעיונות חדשים וטובים בתחום מגיעים מאנלוגיות לשיטות חשיבה בתחומים משיקים אלו . העיסוק בבינה מלאכותית מעורר שאלות פילוסופיות כבדות כגון מה עתידו של התחום, האם באמת ניתן יהיה בסופו של התהליך להגיע לבינה אמיתית ( "חזקה" ) ? אלו תכונות אנושיות לא ניתן לדמות במחשב ? אלו סכנות טמונות בטכנולוגיה הזאת ? אלו בעיות אתיות עולות מהשימוש בה ? ועוד . אני מאמין כי לא ניתן לדון ברצינות בשאלות האלו מבלי לנסות להבין את עיקרי הטכנולוגיה, מבלי לצלול מעט פנימה ; אחרת דומה הדבר לעיסוק בפילוסופיה של המדע מבלי להכיר כלל שום תחום במדע, עיסוק שהופך להיות עקר . אביא כאן סריקה מהירה של פרקי הספר . הפרק הראשון עוסק ברשתות נוירונים . אחד התחומים הבולטים ביותר בבינה מלאכותית בשנים האחרונות הוא תחום רשתות הנוירונים . מודל רשתות הנוירונים נולד ב‑‑ 1957 מתוך כוונה לדמות רשת נוירונים אמיתית . ככל שהזמן עבר, היילוד התנתק מחבל הטבור והפך להיות מודל עצמאי . שיטת הלימוד ה‑‑ Back Propagation ( או חלחול אחורנית של הטעות ) , הייתה ידועה זה מכבר . סיבוכיות החישוב היא זו שעצרה את התפתחות התחום שנים רבות . רק הצירוף של 1 . 1984 , P . Winston , Artificial Intelligence , Adison ‑ Wesley בעז תמיר 8

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help