sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הקדמה | 9 בין מחקר לכתיבה ולזהות, קיים קשר לתהליך ההנחיה . רבים מאנשי האקדמיה שרואיינו במחקר על אודות זהות כותב, משמשים כמנחים של עבודות מחקר בסמינריונים לתארים ראשון ושני, בעבודות גמר ובעבודות תזה בתואר השני . הם רואים בעבודת ההנחיה פעילות המפתחת כתיבה אצל הסטודנטים, והלכה למעשה הם מלווים את הסטודנטים בתהליך ומדגישים את חשיבות עצם הכתיבה בתהליך הלמידה וההבניה של המחקר . הסטודנטים מצידם חווים על פי רוב את תהליך עבודת המחקר בתזה בתואר השני כהישג רב - ערך בהתפתחותם האקדמית והמקצועית וכאבן דרך חשובה בתהליך הלמידה ובהפיכתם למומחים בתחומם . בַּתהליך נדרשים הסטודנטים להציג גישת מחקר עצמאית, מתודית וקריטית, והוא כולל טווח רחב של יכולות אקדמיות, כמו גם הפגנת מומחיות בתחום הדעת הנחקר . שינוי כזה בתפיסתם וביכולת האקדמית שלהם כרוך במעורבות בתהליכי למידה עמוקים יותר ממה שהורגלו אליהם בעבר, וביכולת להציג טקסט שלם, קוהרנטי, המשקף פרספקטיבות שונות ( 2022 , . Mendoza et al ) . גישה זו של לומד עצמאי המפגין מסוגלוּת עצמית גבוהה, עולה בתפיסה היוטגוגית שנדונה בשנים האחרונות בתחום ההוראה - למידה, ועל פיה הסטודנטים עצמם מחליטים בעניין הלמידה ודרך החקירה שלהם . זוהי למידה מוּכְוונת - עצמית ( self - determined learning ) . הלומדים המקבלים תיווך באמצעות המנחה, מגדירים את הלמידה של עצמם ; הם מחליטים מה, כיצד, עם מי, מתי ובאיזו סביבה ללמוד . המטרה של ההנחיה היא להעצים את הלומד כבן אנוש ולאפשר לו להיות אוטונומי, בעל אחריות, כזה שמניע בעצמו את תהליך הלמידה שלו והופך אותו למשמעותי עבורו ( 2020 , Glassner & Back ) . בפרק החמישי בספר זה מוצגת בהרחבה התפיסה היוטגוגית בהוראה - למידה ובהנחיה . העידן הדיגיטלי משפיע גם הוא על תהליכי הכתיבה וההנחיה של עבודות מחקר . זהו עידן שהפך את הכתיבה לכזו הנמצאת "בכל מקום" ( עזר ואח׳, 2020 ; 2009 , Yancey ) , ואת הקריאה למורכבת, כזו הדורשת מיומנויות שונות מאלה שהיו נהוגות בעבר, כפי שיפורט בהמשך . הדור החדש, דור ה - Y המכונה גם iGen , גדל עם הרשתות החברתיות, מחשבי הלוח ( האייפד ) והטלפון החכם ( הסמרטפון ) , ונחשף לסוגים חדשים של אוריינות דיגיטלית המתבטאים בצורות קריאה, כתיבה ותקשורת שונות במדיה הדיגיטלית ( Bates , 2015 ; Hafner et al . , 2015 ) . בעידן הנוכחי הכול - הן תלמידים בבתי ספר הן סטודנטים בהשכלה הגבוהה - משתמשים בטכנולוגיות דיגיטליות למיניהן שהפכו לחלק מהיום - יום

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help