sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 | להנחות עבודת מחקר מתקדמת - ״אלומת אור המאירה את המסע״ | חנה עזר ומורכב, עולם של הוויה אישית והוויה מקצועית, עולם המאפשר לאישי ולמקצועי להשתלב זה בזה . זהו עולם אקדמי - מקצועי שבו הקֶשר בין מחקר לבין כתיבה וזהות הוא בלתי נמנע . לכן כמנחים וכמי שעוסקים בסוגיות הנוגעות להנחיית עבודות מחקר, איננו יכולים להתייחס למחקר מבלי להתייחס לכתיבה ולזהות החוקר . כך עולה, לדוגמה, ממחקר שערכתי בעבר על אודות נשים חוקרות בחינוך, ובמסגרתו קיימתי ראיונות נרטיביים ממוקדים שחשפו את סיפור חייהן המקצועי של מרצות - חוקרות במכללות לחינוך ( עזר, 2012 ) . במחקר עולה הקשר בין תפיסת זהות כחוקרת לבין תפיסת זהות ככותבת . "אצל רבות מהמרואיינות עולה הכתיבה בקנה אחד עם מחקר . המחקר נתפס, למעשה, בנשימה אחת עם 'כתיבה' ועם 'פרסום', והם חלק מזהותן כחוקרות [ . . . ] המחקר נתפס כהליך של כתיבה" ( עמ' 65 ) , כך ציינתי בספרי . במבט ממוקד על סוגים שונים של כתיבה כחלק מתפיסת האוריינות הרב - תרבותית אני מציעה בספרי על רב - תרבותיות בחברה ובבית הספר ( עזר, 2004 ) הסתכלות על התנסויות אורייניות ועל אירועים אורייניים . בתוך כך אני מציעה פעילויות כגון יומן כתיבה רפלקטיבי, יומן קריאה, תלקיט ( פורטפוליו ) , אוטוביוגרפיה ביקורתית ונרטיב אישי . ואם בזהות עסקינן, במאמרי בנושא זהות הכותב באקדמיה ( עזר, תשע"ו ) אני מציגה תוצאות מחקר על אודות כותבים באקדמיה, וכיצד הם תופסים את זהותם ככותבים . במחקר נמצא שזהות כותב באקדמיה מורכבת מהיבטים קוגניטיביים ורוחניים . היבטים אלה של "שכל ורגש" מתבטאים בשילוב בין תפיסת הכתיבה לתפיסת מקומה וחשיבותה בחיי הכותב ולתפיסת "האני הכותב" . באופן שכלתני זהות הכותב מתבטאת בהבנת התהליך שמייצר את הרעיונות תוך - כדי - כתיבה, ובאופן רגשי היא מתבטאת בתפיסה הכמעט - מיסטית המיוחסת לכתיבה בהיותה אמצעי להצפה "ממעמקים" של רעיונות ורגשות של האדם מתוך עצמו ומרכיב בלתי נמנע הקשור קשר עמוק למהותו של האדם, והוא "שאר הרוח" שלו, "נשמת חייו" . אף שהכתיבה היא חלק ממהות אינטימית פנימית של הפרט הכותב, היא משגשגת על רקע ההשתקפות החברתית הנותנת לכותב חיזוק ואישור על מי שהוא ככותב . ההשתקפות החברתית היא חלק ממיצובו בחיים ובקהילה המקצועית ובונה את זהותו ככותב באקדמיה . אנשי האקדמיה מזהים את עצמם גם כמנחים . "התהליך המחקרי שאני חווה והתהליך של הסטודנטים זה אותו דבר", אומרת מרצה - מנחה באקדמיה ( 83 . Ezer , 2016, p ) . בנוסף לקשר האמיץ

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help