sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 בילו בליך על שלוש מטרות מקובלות בשימוש במודלים : 1 . שימוש במודל שתכליתו להזכיר לנו דבר שאנו מכירים, מודל שמייצג את המקור ומעלה בזיכרוננו כיצד נראה המקור ; 2 . מודל לצורכי מחקר וגילוי ; 3 . מודל לצרכי הסברה . לפי ההגדרה המילונית לא חייב המודל להידמות בתכונותיו לדבר שאותו הוא מבקש לייצג, אך הוא חייב לכלול את מיפוי היסודות שמבקשים לייצג בתבנית המודל . על פי טענה נוספת בהגדרת המודל במילון פונטנה : "בדרך כלל מאבדים המודלים משהו מסביכותו של המקור . אך אם אבדן פרטים זה אינו 3 רלבנטי למטרת הייצוג הרי שהמודל הוא עדיין אמצעי יעיל" . ספר זה שם לו למטרה לעסוק במודל הארכיטקטוני כמקרה פרטי . נראה כיצד אובייקט ייחודי זה מופיע בצורות שונות ובמצבים שונים, בשימושים שונים ולמטרות מגוונות . בהסתמך על חוקרים והוגים בתחומי הארכיטקטורה, האמנות והפילוסופיה יציג הספר הגדרות לסוגי מודלים שונים . מחברים והוגים כמו ויטגנשטיין ( Wittgenstein ) , גומבריך ( Gombrich ) או וארטובסקי ( Wartofsky ) רואים את המודל כאובייקט שתווי פניו רבים, והוא יכול להופיע כסכמה, כתמונה או ככל אמצעי חזותי אחר, המייצג רעיון או מצב עניינים מסוים . תפקידו של המודל למסור מידע או ליצור דיון בסוגיה מוגדרת . וארטובסקי מניח שהמודלים הם חפצים שכליים, המייצגים עבורנו את מעשינו, הם משערים מצבי פעולה, חוזים ומתארים אירועים שונים . המודל, לטענתו, הינו ייצוג העוסק בהפניה ובמשמעות - ומהווה, על כן, מתווך בתיאוריה ואמצעי לרכישת ידע . וארטובסקי מרחיב את הגדרת המודל וטוען שכל דבר יכול להיות מודל של דבר אחר, בתנאי שקיים ביניהם גורם משותף וקיימות תכונות רלוונטיות להתייחסות ביניהם . ברקע נמצאת החשיבה שלנו, שהופכת את האחד למייצג של השני . גומבריך מגדיר את המודל כאובייקט תחליפי, כזה שיש לו הוראה או כותרת הקובעת את ההתייחסות . המודל הוא מסוג האובייקטים שנמצאים עם האדם מראשית התרבות ושלהם הוא העניק תכונות ומשמעויות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help