sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 על המודל הארכיטקטוני באופנים שונים, והמחישו את מרחב האפשרויות לפירוש : הפרשנות למודל עשויה לבוא ממציאות מוכרת אחרת, מתגובה קוגניטיבית, מהדמיון וגם ממקור סיפורי . כאמור, למודלים האלה לא היו מטרה מייצגת ותפקיד ארכיטקטוני מוגדר, למרות שניתן היה לבנותם, במציאות, בקנה מידה אמתי כבניינים בשטח . המודלים במקרה זה דמו למודל ארכיטקטוני פונקציונלי המייצג מטרה שימושית מוגדרת . מכאן גם עולות שאלות הדנות בצורה הארכיטקטונית : האם היא "באמת" צריכה לבוא מהפונקציה ? מהי פונקציה, והאם רעיון ארכיטקטוני יכול להתקיים בנפרד 1 מרעיון שימושי מקובל ? היו מבקרים מתחום הארכיטקטורה שהביעו התנגדות למיצב, מכיוון שהמודל נטול כותרת ואינו מייצג פונקציה ברורה, וגם מכיוון שאיש לא הזמין אותו ממני, כפי שנהוג . המיצב היה בחזקת סביבה רעיונית שתפקיד הצופה בה היה מועיל וחשוב . התמודדות המבקרים עם פרשנות של משמעות המודל מראה שכל אחד יודע לקרוא ייצוגים ארכיטקטוניים ולעיתים לסדר אותם על פי תחושותיו ורצונו . משתמע מכך שבכל אחד גלום ארכיטקט . תמונה 1 : בליך, מודל ללא כותרת, 1980

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help