sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 נפתולי בבל אדריכלית ומרפה ממנה לסירוגין ; בונה ומארגנת את מערכותיה מן המסד עד הטפחות, כדי לאפשר את התיאוריה, את האמת הלא-חומרית, אשר תכפיף בתורה את המבנה החומרי . המבנה המונומנטלי ייעלם אפוא מפני מערכת המושגים שסייע להציב . מסורת מוכרת ונמשכת זו, אליה התוודענו מאפלטון ועד קאנט, למשל, אינה מתוחמת אם כן למרחב היווני או הגרמני . בכוח הסוגסטיה של דרידה היא מועתקת למרחב אחר לגמרי, בבלי, אַכּדי, כפי שתועד וסופר בתנ"ך העברי . היא כמו מצויה בשונות של היהודי / יווני, שעליה כתב דרידה במסתו הראשונה על לוינס, 4 שונות שגם היא מתבזרת, משהבכי "אלימות ומטפיזיקה" ( 1968 ) , על נהרות בבל נעשה תהודה קלושה לאֶבל נשכח על מגדלים שאבדו והותירו שארית . לפי קריאה זו, היעלמות המגדל עקבית ומשתלבת יפה עם הישגו ( ! ) של שבט שֵם החפץ להסתירו . לכן אלוהים כה מודאג . הראש קרֵב לגעת ברוח . אולם השיח של בני שֵם, כנגד יומרתם, מכונן חלל, תופס חלל, ואין פילוסופיית החיים שלהם יכולה לחמוק מן החלל שהיא מכוננת ותופסת, או מן ההשלכות של עובדה זו . פרשת בבל . סיפורה של קהילת פילוסופים, מיתוס הקהילה הפילוסופית . גם . מיתוס היסוד תרתי משמע, פרויקט הנאורות במלוא הודו, תנאי האפשרות המיתולוגי לתבונה, לשאיפה האנציקלופדית לנסח את תנאי השיח ותנאי הידיעה ותנאי הניסיון ותנאי הקיום - הכול באחד . אלוהים, יאמר דרידה במסה, "עורך דקונסטרוקציה" . אלוהים, במילים אחרות, שואל אסטרטגיות ומשאבים מן התוכנית הגדולה כדי להורות על מה שמכשילה : בראש ובראשונה, כמוהו ממש, בני שֵם משתמשים בשפתם הטבעית, בניבם השבטי . חרף משאלתם, הם אינם חורגים מהניב ללשון אוניברסלית ; שנית, קניין לשונם-שלהם אינו ראוי לשמו, שכן בבל / בלבול מערערת את אחדות הלשון, את עצם יציבות המושג ושם העצם הפרטי . יש לשמר את הניב אך גם להישמר מפניו ; שלישית, אלוהים משתמש במחוות הדיבור

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help