sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 ז'אק דרידה משיצרו את המגדל, דבר לא יעמוד בפניהם . אפשר שהמגדל לא איים על אלוהים, שאלמלא כן היה בולם את בנייתו . רק משהחלו לבנות את עיר האנושות התעורר פחדו שמא כל האנושות תרצה לגור בה . במילים אחרות, הנחה פרשנית, או אפילו, גרוע מכך, טעות היסטורית ( בהנחה שמעמדו האפיסטמולוגי והז'אנרי של סיפור המעשה הזה בר-הכרעה, עניין מסופק כשלעצמו ) , עומדת ביסוד המסה של דרידה כולה . נניח . ברי עם זאת, כי משאנו מצביעים עליה, שינינו לאלתר את סדר הדיון, עברנו מן הפנטזמטי להיסטורי, או יתרה מזו, מניסוח תנאים מעין-טרנסצנדנטליים - מונח שנשוב ונתעכב עליו בהמשך - עבור התשוקה, הניסיון האנושי, ובהרחבה, התרגום וההיסטורִיוּת למישור אמפירי עובדתי . אלא שהחיפוש הדקונסטרוקטיבי מניח, ומנסה להראות באינספור אירועים בעלי אופי וסוג שונים בתכלית השינוי, כי כל מגדל חייב כבר-תמיד להישאר תלוי באוויר, מט לנפול, וכל זאת כדי שתהיה לנו היסטוריה, כדי שנוכל לנשום, או להמשיך לבנות, לבל תישאר אבן שאין לה הופכין . טענה זו יש לה נמענים רבים . אבל מעל לכול, ובאורח עִקבי, דומה שהיא פונה לקהילה מסוימת, לקהילת הפילוסופים, לעולם לא ל"קהילה" בצורה גורפת-סוחפת, אלא לטקסטים שיצרו חבריה, רבים מחבריה, אלו שהכירו עצמם בתוכה כחלק ממנה, כמו גם אלו שהדירו רגליהם ממועדונה . אנו יכולים לקרוא אזי מחדש בפרשה, כמכוננת באחת את התמונה הקמאית של הפילוסופיה ושל הדקונסטרוקציה, של הפילוסופיה בתור דקונסטרוקציה, של ערש לידתן בטקסט קדום ומסוכסך, הטרוגני, דקונסטרוקטיבי . גם אם הדקונסטרוקציה בזהותה השֵמית ובפיתוחה המושגי המודע והמפורש קשורה בנסיבות היסטוריות-גיאוגרפיות-פוליטיות- סמליות מסוימות, היינו, באירופה של אחר מלחמת העולם השנייה, היא הייתה שָם מתמיד . שתיהן באו לעולם יחדיו, הפילוסופיה והדקונסטרוקציה, כשהראשונה נאחזת במעין "מטפוריקה"

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help