sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 ז'אק דרידה במגדל, אינו על קניין האם . תת-הטקסט הארוטי והילדי שישנו כאן מעודן ביותר, אסתטי, לא מתלכלך . המצלולים רק מחזקים רושם זה : הלְבֵנה לאבן, החמר לחומר, אברקדברא, תשוקה מוצפנת, מוגנת, הנאבקת לממש עצמה עד תום, עד שתחדל . בתוך כך נותרות שתוקות ההשלכות, האשמה, החרטה, הבושה, האומללות, הכפרה . אין זכר לרישומה העז של חוויית הסירוס וההתמוטטות, להלם האונים המתכווצים לכדי אבדן שליטה ופיכחון ההתוודעות לגבולות . האלוהים, מצִדו, משיב מלחמה שַעְרָה באותו מטבע ממש, בניגוד סימטרי למשאלותיהם : מ"נבנה" ל"ויחדלו לבנות", מ"פן נפוץ" ל"הפיצם" . האם אפשר לומר, כפיתוחה של האנלוגיה ל טוטם וטאבו , כי שיבוש המפעל וההפצה נעוצים בהפנמה מקֶדם של הציווי האלוהי ? או במילים אחרות, כי תקיפת החלום ורדיפתו אירעו מאז ומעולם ? שכן, האלוהים הנפרד מהם פולש לתוכם, ודאי, אך לא כמושא לחיקוי ולהזדהות, מבלי שנעשו הוא-עצמו ? שכן, הוא נוכח בהיעדרו, מצמיח בקרבם תשוקה בלתי אפשרית, מעודדם, מפעילם, כדי לטעת בהם תנועה ורצון חיים, תסכול שהוא עצם הסיכוי ? לבל יחסרו את המחסור ? הָאִם לא נִיתָן דָבָר עַל מְנָת שְיֻקַּח ? בני האדם, מצדם, המומים מעצמם . ככלות הכול, הכיצד זה שיכולים היו, ולוּ בגופם, להביא את המפעל לכלל סיום, וכשלו ? עדיין אין בידם להישיר מבט לנפתוליהם . פרשת בבל מיתוֹספת אפוא לפרקי יסוד בכינון התשוקה, דרך הפיכת המגדל למסמן טקסטואלי בלבד, ללא הוראה, ללא הגשמה . יתר על כן, דרך הפיכתו לפיגורה נעלמה, באה והולכת, עודפת, נסתרת, כמו האלוהים וכמו האֵם . כמו האלוהים וכמו האם, מושאיה של ההאשמה והאשמה, הללו שנותנים חיים וגוזלים חיים, נותנים חיים בגנבה, חומסים את הצעצוע הפאלי, או ממירים אותו ביוֹ - יוֹ, מהכא להתם, על פני כל הארץ . מעתה ואילך תפנה תשוקתם של בני האדם אל הבלתי אפשרי . הקריסה הראשונה היא גם הקריסה האחרונה, היא כל הקריסות כולן, מאז ומתמיד, המאותתות להם שאי-אפשר לחשוק אלא בבלתי אפשרי .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help