sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 נפתולי בבל הבריאה, מבקשים גם בני האדם לברוא בעצמם, להתארגן ולעצב מקום משלהם, גורל משלהם, להתכנס מיד וללא דיחוי . לשונם הקמאית מצהירה ומבצעת . "הבה" . היום היינו מכנים אותה לשון פרפורמטיבית . אלוהים העניק להם מתנה זו, החוזרת אליו עכשיו כחרב פיפיות, שכן גם אם הוא מקפיד להשגיח בשמות שהם קוראים, תמיד במבטו ( "וַיָבֵא אל האדם לראות מה יקרא לו" ) , הוא חשוף להפתעות . כמו הפעם . גאים, מאמינים, זיכרונם קצר, מכחיש ומתכחש . למפעלם שני מרכיבים עיקריים הקשורים זה בזה לבלתי הפרד : בניית עיר חדשה שהיא עולם ומלואו ועשיית שֵם . המרכיבים הללו נעוצים, בתורם, בלשון . הלשון שבמקור המפעל ובאחריתו, לשיטתם, היא לשון אחת טהורה, אחידה וללא שונות . הכול מדברים וידברו בה . בסמוך לבריאה יש כבר ערגה, נוסטלגיה . שָם ראשיתהּ . המתיקות עוד בַּפֶּה . אך למה הכוונה ? כיצד מצטרפים המרכיבים ? הדימוי שבראשם מפורש, לשון פשט ( הדימוי הוא הפשט ) : "נבנה לנו עיר ומגדל וראשו בשמים" . המגדל על פני ארץ אמור להימתח אל על ולגשר על הפער בין הגשמי לאידיאלי . הוא מהווה סימן אחד מלא ונוכח לעצמו, מאלף ועד תו : הוא מסמן את החזון ; הוא מייצג גם את המסומן של החזון, את משמעותו של החזון, היינו, מחיקת גבולות מוחלטת ; והוא-הוא ההוראה האחרונה, החומרית בתכלית, מחוץ ללשון, של יחס הסימן . אם אכן יתממש ויוקם, תתייצב הזהות ותיקבע אחת ולתמיד . הכול מתגלם בחלום זה של בני שֵם . הרמוניה שלמה ומושלמת, מנוחה נכונה . יש פה גאווה, ללא ספק, אך כזו המהולה בפחד גדול . שאלמלא כן, לא היו מגייסים אלימות כה רבה ולא היו מפעילים מאמץ לא פחוּת להסוותה . הם רוצים מקום אחד, ריכוז אחד, פְּנים סגור, ממופה היטב, נעול ומבוצר, מכיל-כול, ללא חוץ . כך יוכלו למשול . הם הקשיבו לאלוהים, ופירשו את רצונו כפי הבנתם . שלא כב טוטם וטאבו , המאבק הפאלוצנטרי, המסומל במישרין

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help