sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 מהבורגנים ועד בטיפול איכותיות בישראל . באופן מדויק יותר, הספר עוסק בשדה הייצור הטלוויזיוני בישראל ובמושגי הערך הניתנים בו לטלוויזיה בכלל ולסדרות דרמה בפרט . השאלה המרכזית שעמה יצאתי לדרך כשהתחלתי לחקור את השיח המתקיים בשדה הטלוויזיה בישראל בנושא סדרות הדרמה הייתה : האם סדרות דרמה המתויגות כאיכותיות בישראל מוגדרות כבעלות מאפיינים של יצירות אמנות ? טלוויזיה ואמנות ? יצירות טלוויזיוניות שהן יצירות אמנות ? יש כזה דבר ? באמנות כמו באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה, כך אמרו כבר לפניי . אולם על פניו היה נדמה במשך שנים שטלוויזיה לא יכולה לייצר יצירות אמנות ( 1984 Bennett, 2005 ; Bourdieu, ) , שעצם חיבור המילים טלוויזיה ואמנות הוא חילול הקודש . כל זאת, בין השאר, בשל אופייה המסחרי והלאומי של הטלוויזיה מראשית ימיה ( 1998 Abercrombie, ) . יש להבין שלפי הגישה השלטת בתרבות ובאמנות המערבית - אידיאולוגיית האמנות האוטונומית - יצירות אמנות לא אמורות להיות מיוצרות בשל שיקולים כלכליים או לאומיים, אלא אך ורק בשל שיקולים אוטונומיים - מה שנקרא "אמנות לשם אמנות", ורצוי על ידי "אמן גאון" שנתפס כאותנטי ואוטונומי ( 2003 Alexander, ) . כך, הטלוויזיה שהייתה אמורה לחנך אומה או להכניס כסף לכיסים של זכיינים לא יכולה לייצר אמנות . כמו כן, בעשורים האחרונים הז'אנר הטלוויזיוני המסתמן כפופולרי ביותר בעולם הוא "טלוויזיית המציאות" ( Reality TV ) - סוגה טלוויזיונית הנתפסת כמסחרית לחלוטין ועל כן כנחותה ( Couldry, 7 2008 ) . 7 . הסוגה של "תוכניות המציאות" ( Reality TV ) הפכה מאמצע שנות ה – 80 לפופולרית מאוד בטלוויזיה בעולם ובישראל . סוגה זו נתפסת כנחותה בשל היותה מצייתת לקודים מסחריים של רייטינג ( נייגר ויוסמן, 2005 ) . תוכניות אלו מציגות, לכאורה, מציאות שאינה מתוסרטת באמצעות דמויות הנחשפות בחייהן אל מול המצלמות . אולם על פי תפיסות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help